UPDATE – ÎNCEPE CALVARUL – De miercuri, timp de trei luni, traficul rutier se va desfășura în Târgu Mureș pe un singur pod

0
784

RESTRICȚII DE CIRCULAȚIE. În perioada 12 iunie – 15 septembrie 2019, traficul rutier pe podul Mureș se va desfășura cu  restricții, în acest sens fiind montate indicatoare de presemnalizare și semnalizare (vezi traseul propus în foto mic). De asemenea, până la revenirea circulației la normal, în zonă vor fi prezente echipaje ale Poliției Locale și Poliției Municipale.

 

Practic, restricționarea se va face prin redirecționarea spre celălalt pod din Târgu Mureș, cel de pe strada Barajului, la ore de vârf estimându-se mari blocaje în trafic sau trafic mult întârziat. Motivul restricționării traficului rutier constă în începerea lucrărilor de reabilitare a carosabilului, pe porțiunea de drum dinspre cartierul Unirii înspre centru.

 

Inițial, primarul Dorin Florea anunța că traficul nu va fi îngreunat în urma reparației capitale a podului de pe strada Călărașilor (în foto mare), pentru că se va adopta decizia construirii, cu ajutorul armatei, a unui pod din pontoane. Sigur, a fost doar un balon vocal de săpun, nu s-a întâmplat nimic din toate acestea.

 

Reparația capitală a podului peste râul Mureș de pe strada Călărașilor din municipiul reședință de județ va costa 13.585.309 lei (sumă care include TVA), lucrarea urmând să fie executată de sereleul clujean Dacia Faber (controlată de familia Chinde și administrată de inginerul Gheorghe Chinde), care a construit podul peste Mureș din Sânpaul.

 

Cea mai mare parte a finanțării reparației podului va fi făcută din bugetul de stat, prin Programul Național de Dezvoltare Locală 2, contractul între municipiul Târgu Mureș și Ministerul Dezvoltării fiind semnat încă din 1 noiembrie 2017 – lucrările considerate neeligibile vor fi suportate din bugetul local. Conform contractului, lucrările la obiectivul “Reparație capitală pod peste râul Mureș cu pasaj superior peste linia CF Deda-Târgu Mureș – strada Călărașilor” au termen de finalizare doi ani (24 de luni).

 

Podul, care are 321 de metri lungime (cu tot cu pasajele superioare) și o lățime variabilă (18-19 metri), având un pasaj superior peste linia ferată Deda – Tîrgu Mureş şi două pasaje denivelate (peste străzile Podeni şi Insulei), a fost dat în folosință în anul 1982 și se află într-o stare de degradare care a impus lucrări de reabilitare capitală care vizează structura de rezistență, trotuarele, carosabilul și iluminatul.

 

UPDATE. În 11 iunie, Primăria Târgu Mureș a revenit cu  modificarea anunțului inițial, spunând că “din 12 iunie, traficul rutier pe podul Mureș se va restricționa pe două benzi, respectiv – partea dreaptă sensul de mers dinspre cartierul Unirii înspre zona centrală. Pe tronsonul neafectat de lucrări, circulația se va desfășura pe câte o bandă de circulație pe sens, fiind montate indicatoare de presemnalizare și semnalizare”.

 

Conducătorii auto care utilizează mașini de peste 3,5t sunt rugați să aleagă rute ocolitoare, în vederea facilitării tranzitului autoturismelor, transportului local și a transportului în comun în zona Podului Mureș.

 

Cătălin VISCHI

 



ATENȚIONARE! * Articolele de pe acest site sunt proprietatea autorului msnews.ro și sunt protejate de Legea nr.8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe. Conținutul fiecărui articol poate fi preluat în limita a 500 de caractere, cu citarea sursei și inserarea vizibilă a link-ului către articolul respectiv. În caz contrar, autorul textului preluat fără respectarea condițiilor se va adresa instanțelor de judecată. Vă mulțumim pentru înțelegere.

LĂSAȚI UN MESAJ