LUCRĂRI PE DATORIE – Marcaje rutiere de aproape 400.000 de euro în Târgu Mureș, două treimi din sumă urmând să fie achitate din bugetul pe 2020

0
316

MARCAJE RUTIERE. În urmă cu un aproape un an, la 29 august 2018, primarul Dorin Florea, din postură de reprezentant al administrației publice locale, a semnat un contract (nr. 180), valabil pe o perioadă de 2 ani, pentru “efectuarea de lucrări de semnalizare rutieră orizontală și verticală și mentenanță pentru semafoarele din Târgu Mureș”.

 

Firma care se va ocupa de marcaje rutiere este un sereleu din București, Teo Trans Consulting, controlată de Adrian Mugurel Teodorescu, fratele fostului director de achiziții din cadrul CNADNR, Răzvan Emil Teodorescu. Conform contractului, firma poate încasa până la peste 3,2 milioane de lei + TVA (respectiv are menționat un minim de lucrări cuantificat la 868.087 lei + TVA și un maxim de 3.274.024 lei + TVA). În 2018, firma a raportat o medie anuală de… 13 angajați (cei mai mulți din toată istoria firmei).

 

Bine, să revenim la actualitate. În această lună s-a dat cep filonului financiar și s-a semnat un contract subsecvent în valoare de peste 1,8 milioane de lei (exact: 1.863.066,05 lei, echivalentul a aproximativ 394.000 de euro – suma conține TVA). Banii se achită de Primăria Târgu Mureș conform următorului scenariu: 596.000 de lei din credite bugetare aferente acestui an și 1,27 milioane de lei din credite de angajament din bugetul anului 2020. Marcajele rutiere comandate de administrația publică locală trebuie finalizate în cel mult 10 luni.

 

Conform caietului de sarcini, durata marcajelor cu vopsea trebuie să fie de minimum 2 ani, a celor termoplastice de minimum 3 ani, iar vopseaua pentru marcaje rutiere trebuie să conţină microbile din sticlă (reflectorizante).

 

Precedentul contract pentru marcaje rutiere și mentenanță a semafoarelor din Târgu Mureș a fost încheiat în 2016, tot pe o perioadă de 2 ani, cu firma Trafic Serv, controlată de Horațiu Moldovan, supranumit “Stăpânul parcărilor” (este și proprietarul firmei Tracia Trade Exim, cea care a gestionat parcările publice din municipiu). Atunci, prețul contractului a fost de peste 2,8 milioane de lei + TVA.

 

Paranteză de final: în primăvara anului trecut, o echipă de experți autorizați au verificat, cu un aparat omologat, marcajele rutiere de pe Autostrada Soarelui, efectuate de Teo Trans Consulting în 2017, stabilind că, pe timp de noapte, gradul reflectorizant al marcajelor rutiere avea o luminozitate de aproape trei ori mai mică decât cel stabilit de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (fostul CNADNR, unde a fost director fratele patronului firmei care va executa marcajele în Târgu Mureș): 60 de lucși faţă de minimum 150 de lucşi – marcajele mai puțin vizibile cresc riscul de producere a accidentelor rutiere.

 

Cătălin VISCHI



ATENȚIONARE! * Articolele de pe acest site sunt proprietatea autorului msnews.ro și sunt protejate de Legea nr.8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe. Conținutul fiecărui articol poate fi preluat în limita a 500 de caractere, cu citarea sursei și inserarea vizibilă a link-ului către articolul respectiv. În caz contrar, autorul textului preluat fără respectarea condițiilor se va adresa instanțelor de judecată. Vă mulțumim pentru înțelegere.

LĂSAȚI UN MESAJ