Peti Andrei, președinte CA al Aeroportului Internațional „Transilvania”

PE ZERO – La venituri de peste 2 milioane de euro, Aeroportul Transilvania și-a bugetat anul 2019 cu un profit de… 630 de euro

ADMINISTRARE AEROPORT. Aeroportul Transilvania din Târgu Mureș (Vidrasău) și-a bugetat afacerea în 2019 estimând venituri de aproape 10 milioane de lei (exact: 9.950.000 de lei, echivalentul a 2,09 milioane de euro) și cheltuieli cu 3.000 de lei mai mici. Practic, cheltuie tot ce primește și produce (cheltuielile totale la venituri de 1.000 de lei fiind de 999,70 lei).

 

Din această sumă, mai mult de jumătate o reprezintă cheltuielile de natură salarială: 5.205.000 lei – câștigul mediu lunar pe salariat fiind de aproape 4.000 de lei. În acest moment, aeroportul mureșean are 110 angajați, dar până la finalul anului este preconizat că vor fi 120 de angajați.

 

 

De reținut din proiectul de buget pe 2019 al Aeroportului Transilvania, condus administrativ de consilierul local UDMR Peti Andrei (din postura de președinte al Consiliului de Administrație – în foto), că se preconizează investiții de aproape 12,5 milioane de lei (exact: 12.424.000 lei), partea covârșitoare a finanțării acestora fiind din bugetul statului (solicitarea a fost făcută UDMR și admisă de coaliția politică de la guvernare – PSD&ALDE – în schimbul susținerii de către Uniune a bugetului așa cum a fost acesta conceput).

 

Practic, din cei 12,42 milioane de lei estimați investițiilor din acest an, 11,88 vor veni din alocații de la bugetul de stat. De altfel, deja președintele Consiliului Județean Mureș, liderul UDMR Péter Ferenc a făcut public faptul că în 2019 „vor continua proiectele legate de dezvoltarea Aeroportului Târgu Mureş, sens în care Consiliul Judeţean pregăteşte un proiect în vederea obţinerii de fonduri europene pentru prelungirea pistei şi dezvoltarea zonei de terminal şi a zonei de parcare a aeronavelor”.

 

Aeroportul Internațional Transilvania, situat în Vidrasău, în apropiere de Târgu Mureș, a finalizat ultima investiție importantă, cifrată la 60 de milioane de lei și efectuată exclusiv din bugetul județului (care s-a îndatorat pentru aceasta la o bancă comercială), în iunie 2018: reabilitarea pistei de aterizare-decolare.

 

În acest moment, pe Aeroportul Transilvania sunt funcționale patru curse externe (Budapesta, Londra, Dortmund și Memmingen – toate operate de WizzAir) și nicio cursă internă.

 

Cătălin VISCHI

2 comments
  1. Interesant. Daca se cer si se primesc niste bani de la bugetul de stat e bai, daca nu se cer, iarasi e bai… La finantarea bugetului de stat contribuie si judetul Mures, nu? Sau totul sa mearga in alta parte, ar fi mai bine?

    1. Nu asta e interesant, asta e bine (bine ar fi fost să se obțină banii de investiții pe criterii de performanță, nu pe trocuri politice, dar asta e o altă poveste). Interesant, cum ziceți, e că ai o firmă care prestează o activitate de monopol județean, ai un buget de 2 milioane de euro și ești atât de “bun” administrator încât îți bugetezi afacerea anuală cu un profit de 600 de euro. Adică lucrezi cu o marjă de profit de 0,03%. Cât despre bugetul de investiții, care vine din pușculița statului, ne-am convins de mult că statul e cel mai prost gestionar al banilor noștri, ăsta e doar un alt exemplu: să-ți finanțezi substanțial dezvoltarea unei firme fără implicare socială și care lucrează pe 0 e o strategie greșită din punct de vedere economic.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

Articole Similare