FAPT – Primăria Târgu Mureș pregătește concesionarea activității de ridicare a mașinilor staționate neregulamentar: află ce tarife vor să perceapă
RIDICAREA MAȘINII. Primăria Târgu Mureș se pregătește să concesioneze “activitatea de ridicare, transport, depozitare și eliberare a vehiculelor staționate neregulamentar, precum si a celor fără stăpân si abandonate pe domeniul public sau privat al municipiului”. Să vedem cum vor să facă asta…
Care mașini se ridică și care nu
Conform regulamentului (deja întocmit), pot fi ridicate de concesionar orice vehicule staționate neregulamentar, fără stăpân sau abandonate, dacă acestea staționează “pe partea carosabilă a drumurilor publice, în alveole și stații ale mijloacelor de transport in comun, pe trotuare, în parcări (?!), în zone nepermise (semnalizate corespunzător), pe spațiile verzi aparținând municipiului Tîrgu Mureș”.
O subliniere lămuritoare (sperăm), obligatorie în urma numeroaselor argumente că și pentru mulți dintre cei care redactează documente oficiale în numele Primăriei Târgu Mureș limba română e utilizată cu grave carențe de cunoaștere: cel mai probabil, mențiunea din regulament referitoare la ridicarea mașinilor din parcări se referă la mașinile staționate neregulamentar în parcări (adică fără plata taxei de parcare).
Din păcate, nu vă putem oferi explicația scrierii în același document oficial al Primăriei Târgu Mureș a denumirii orașului (A ORAȘULUI!) în trei feluri diferite. Pe o singură pagină! Că scrieți cu numeroase greșeli de ortografie și de exprimare (nu ne referim la cele de tastare), că scrieți aceeași propoziție când cu diacritice (care nu-i o insultă!), când fără, putem admite cu paciență pentru cei care au dormit în ultima bancă. Da’ cum nu v-ați decis încă cum se numește orașul ăsta?, asta depășește puterea noastră de înțelegere.
În fine, neputincioși în fața explicației situației de mai sus, în compensație, o certitudine: conform regulamentului, zonele sau străzile pe care se vor monta panourile adiționale (care o să fie confecționate de firma concesionară a activității) vor fi stabilite în Comisia de circulație a municipiului.
Tot regulamentul ăsta cu greșeli menționează și ce mașini nu pot fi ridicate, adică fac excepție de la regulă, pot parca și în locuri nepermise: Poliției Române, Pompierilor, Jandarmeriei, Poliției Locale, Poliției de Frontieră, ANAF, Serviciilor de Ambulanță și Medicină Legală, Protecției Civile, armatei, unităților speciale ale SRI, SPP și SIE, Administrației Naționale a Penitenciarelor, autovehiculele de serviciu ale procurorilor, precum și cele care desfășoară activități pentru servicii publice în caz de intervenție. Și, evident, cele ale municipiului, adică ale Primăriei Târgu Mureș.
Cine și cum ridică mașinile
Ridicarea mașinilor staționate neregulamentar de firma concesionară a activității se va desfășura doar la solicitarea și în prezenta reprezentanților Poliției Rutiere sau ai Poliției Locale, aceștia fiind cei care întocmesc dispoziția de ridicare a vehiculului, documentul fiind însoțit obligatoriu “de material foto sau filmat al autovehiculului înainte și după ridicare”, acesta fiind păstrat și arhivat de Poliția Locală sau Poliţia Municipală, după caz – se fotografiază poziția neregulamentară “de două ori, din patru unghiuri diferite, la un interval de cel puțin 5 minute”.
Unde îți duce mașina și cât costă să o recuperezi
Acum, cum procedezi în cazul neplăcut? În primul rând suni (numărul de telefon al dispeceratului, care e obligat să funcționeze non-stop, e înscris pe panoul cu interdicții) să vezi dacă ți-au ridicat mașina staționată neregulamentar. Apoi, mergi la „spațiul de depozitare a autovehiculelor sau remorcilor pentru care s-a dispus ridicarea” și care este al orașului (concesionarul trebuie doar să-l întrețină), situat pe strada Depozitelor nr. 24.
Pasul 3, plătești. Cât? Dacă te trezești repede și n-au trecut 6 ore între ridicarea mașinii și prezentarea pe strada Depozitelor, ai scăpat cu 600 de lei (500 lei pentru ridicarea vehiculului + 100 lei pentru depozitarea până la 6 ore inclusiv). Dacă ești mai lent, 620 de lei (500 lei pentru ridicarea vehiculului + 120 lei pentru depozitarea mai mult de 6 ore).
Dacă crezi că văzându-i pe prestatori în acțiune, te repezi la mașină și scapi de ridicarea acesteia, te înșeli (“De moarte, Fisc și plata ridicării mașinii nu scapă nimeni”. – proverb contemporan ttârgumureșean). E drept, în acel caz scapi mai ieftin, adică plătești 250 lei, dacă ajungi la vehiculul staționat neregulamentar înainte ca acesta să fie ridicat pe platformă. Iar dacă mașina nu-i revendicată, ăștia o vând.
Acestea fiind stabilite, vă doresc staționări regulamentare și să urmăriți pe msnews derularea operațiunii de stabilire a firmei concesionare a hulitei activități, precum și data de la care începe aceasta.
Cătălin VISCHI