Obligația asociațiilor de locatari de a utiliza sistemul e-Factura – provocările și dificultățile întâmpinate

ȘTIRI. Începând cu 1 aprilie, noul sistem e-Factura devine obligatoriu și pentru asociațiile de locatari, impunând acestora să se înroleze în spațiul privat virtual și să obțină semnătură electronică. Cu toate acestea, Liga Asociațiilor de Proprietari Habitat atrage atenția asupra provocărilor și dificultăților pe care le întâmpină asociațiile de bloc în adaptarea la această schimbare.
Asociațiile de proprietari care emit facturi au fost obligate să se înregistreze în sistemul e-Factura încă de la începutul anului, iar neconformarea începând cu 1 aprilie poate atrage sancțiuni. În timp ce asociațiile care nu emit facturi, ci doar le primesc de la furnizorii de utilități publice, trebuie să se înregistreze în e-Factura începând cu 1 iulie. Cu toate acestea, președintele Ligii Habitat, Mihai Mereuţă, avertizează că asociațiile de proprietari se confruntă cu mari dificultăți în respectarea acestor termene.
Unul dintre principalele obstacole este reprezentat de necesitatea de a obține semnătură electronică și de a se înrola în spațiul privat virtual. Pentru multe asociații de locatari, aceasta presupune costuri suplimentare și proceduri complexe, având în vedere că trebuie să facă față volumului mare de facturi primite de la furnizorii de servicii publice, precum energia electrică, termică și salubrizarea. Mereuţă subliniază că mulți dintre acești asociați sunt conectați la internet și, din această cauză, e-Factura reprezintă o provocare majoră pentru ei.
Cu toate acestea, furnizorii de servicii vor fi, fără îndoială, interesați să găsească soluții pentru a trimite facturile și în modul tradițional, dat fiind că există un interes comun în colectarea plăților. În acest context, asociațiile de locatari trebuie să fie sprijinite și să primească asistență adecvată pentru a se adapta la noul sistem e-Factura, astfel încât să poată îndeplini aceste noi cerințe legale fără dificultăți majore.