ORGANIGRAMA NOUĂ – Ce modificări vrea să facă primarul Florea în structura organizatorică a Primăriei Târgu Mureș
PRIMĂRIA TÂRGU MUREȘ. După ce în vara acestui an, așa pe nesimțite, când oamenii se pregăteau de concedii, Guvernul a modificat, prin Ordonanță de Urgență, Codul administrativ. În principal, administratorilor bugetelor locale (primari) li s-au creat niște facilități de angajare – la asta se referă scrierea de față. În consecință, se pregătesc modificări ale structurii organizatorice și în organigrama şi statul de funcţii al Primăriei Târgu Mureș. Să vedem cum…
Ce vrea să modifice
Secretarul municipiului își schimbă (mai exact, completează) denumirea funcției, urmând să fie secretar general – modificarea e doar scriptică, drepturile salariale rămânând aceleași. La fel, inspectorii de la Achiziții Publice devin consilieri de achiziții publice – schimbare doar scripitică, drepturile salariale rămân neschimbate.
Apoi, primarul Dorin Florea are dreptul la un cabinet propriu format din trei consilieri, iar viceprimarii (Sergiu Papuc – PSD și Grigore Makkai – UDMR, dacă mai rămâne viceprimar) au dreptul să-și angajeze câte un consilier personal (un fel de Claudiu Maior mai mic, așa). Important: Florea vrea, din nou (ca atunci când a gândit funcția pentru incompatibilul Maior), să înființeze postul de administrator public (post de conducere, remunerat pe măsură).
De asemenea, Auditul va avea un șef serviciu – cel mai probabil va fi transformat un post de execuție (de auditor) -, cu salariul aferent de șef și trei oameni în subordine (auditori care vor fi angajați pe locul posturilor vacante de consilier juridic).
Apoi, Serviciului Relații cu Publicul va prelua personalul cu atribuții în acest domeniu de la Serviciul Logistică și, împreună cu Serviciul Proiecte cu Finanțare Internațională și Resurse Umane se regrupează în Direcția Resurse Umane, Salarizare și Logistică. Direcția de Asistență Socială va prelua Serviciul Autoritate Tuteleră.
Un alt melanj nou-creat este Serviciul Relații cu consilierii, Evidență alegători și Arhivă, funcțiile contractuale transformându-se în funcții publice., același lucru urmând să se întâmple și la Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor, iar Biroul Voluntar Pentru Situații de Urgență își transformă denumirea în Serviciul Voluntar Pentru Situații de Urgență, fără modificarea structurii și a personalului.
Conform proiectului primarului Florea, aceste modificări urmează să intre în vigoare de la 1 ianuarie 2020 (cu amendamentul că pentru a deveni operative, este necesar și votul pozitiv al Consiliului Local).
Cătălin VISCHI