Situația Programului Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS)

EDUCAȚIE. Ministrul Educației, Ligia Deca, își propune să transfere responsabilitatea depunerii proiectelor pentru cele 400 de școli eligibile care nu au aplicat în programul de reducere a abandonului școlar către primării. Aceasta este o mișcare menită să accelereze procesul și să asigure atingerea țintei de 2500 de școli din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Cu toate acestea, implementarea programului PNRAS a întâmpinat dificultăți, cu întârzieri în depunerea proiectelor și semnarea contractelor. Termenele amânate și problemele tehnice au pus în pericol progresul programului, iar execuția bugetară a fost sub așteptări.
- Depunerea Proiectelor: Numeroase școli eligibile nu au depus proiecte sau au prezentat propuneri care nu corespundeau cerințelor tehnice.
- Semnarea Contractelor: Chiar și după încheierea apelurilor, semnarea contractelor a fost întârziată, punând în pericol implementarea eficientă a programului.
- Propuneri de Remediere: Ministerul Educației a propus ca primăriile să depună proiectele pentru școlile eligibile, pentru a le sprijini din punct de vedere administrativ.
- Sesiuni de Informare și Formare: S-au organizat sesiuni pentru a ajuta școlile să aplice în cadrul programului, cu accent pe sesiunile PNRAS I.
- Finalizarea Implementării: Este crucial ca implementarea programului să fie finalizată până la data limită stabilită în PNRR, pentru a asigura succesul și eficiența inițiativei.
- Monitorizarea Progresului: Este necesară o monitorizare atentă a progresului și soluționarea promptă a problemelor întâlnite pentru a asigura succesul pe termen lung al programului.
Deși există provocări și întârzieri, este esențial ca toate părțile implicate să colaboreze și să ia măsuri corespunzătoare pentru a asigura atingerea obiectivelor stabilite în cadrul Programului Național pentru Reducerea Abandonului Școlar.