Investiție majoră în infrastructura rutieră: Autostrada Moldovei primește 600 de milioane de euro pentru Dezvoltare

INFRASTRUCTURĂ RUTIERĂ. Guvernul României, sub conducerea premierului Marcel Ciolacu, a anunțat o investiție semnificativă în infrastructura rutieră a țării, prin acordarea unui împrumut de 600 de milioane de euro din partea Băncii Europene de Investiții (BEI). Fondurile vor fi dedicate proiectului Autostrada Moldovei (A7), unul dintre cele mai așteptate și importante proiecte de infrastructură din zona de est a României.

Semnarea mandatului de negociere

Premierul Marcel Ciolacu a anunțat că guvernul va aproba mandatul de negociere pentru contractul de finanțare între România și BEI în cadrul ședinței programate pentru 9 noiembrie 2023. Această sumă considerabilă, alocată pentru Autostrada Moldovei, va sprijini construcția, modernizarea și extinderea acestei importante artere rutiere.

„Astăzi vom aproba și mandatul de negociere pentru contractul de finanțare dintre România și Banca Europeană de Investiții, în valoare de 600 milioane de euro. Sunt bani pentru susținerea proiectului Autostrăzii Moldovei. Prin aceste fonduri, ne asigurăm că, indiferent de situațiile neprevăzute de cheltuieli, avem resursele pentru a finaliza la timp cel mai important proiect de infrastructură rutieră din zona de est a României”, a declarat premierul Ciolacu.

Progresul actual și perspectivele de viitor

Până la sfârșitul anului 2024, sunt planificate deschideri pentru cel puțin două loturi ale Autostrăzii Moldovei, pe secțiunea Buzău – Focșani. Cristian Pistol, directorul general al CNAIR, a făcut anunțul că loturile Pizzarotti-Retter și Trace-Coni de pe secțiunea Ploiești-Buzău vor fi deschise anul viitor. De asemenea, se așteaptă ca cel puțin două loturi dintre Buzău și Focșani să fie finalizate, iar mobilizarea constructorului este evaluată ca fiind „una foarte bună”.

Detalii despre șantierele Autostrăzii Moldovei

Proiectul Autostrăzii Moldovei este împărțit în mai multe tronsoane, fiecare cu propriul său șantier. Iată câteva informații relevante:

Tronsonul 1 Buzău – Vadu Pașii

Lungime: 4,6 km
Durată contract: 20 de luni
Valoare contract: 689,285,996 de lei, fără TVA
Sursă de finanțare: PNRR
Stadiu actual: 20%
Termen deschidere: 2024
Tronsonul 2 Vadu Pașii – Râmnicu Sărat

Lungime: 30,8 km
Durată contract: 26 de luni
Valoare contract: 1,317,073,556 de lei, fără TVA
Sursă de finanțare: PNRR
Stadiu actual: 20%
Termen deschidere: 2025
Tronsonul 3 Râmnicu Sărat – Mândrești Munteni

Lungime: 36,1 km
Durată contract: 26 de luni
Valoare contract: 1,469,390,182 de lei, fără TVA
Sursă de finanțare: PNRR
Stadiu actual: 18%
Termen deschidere: 2025
Tronsonul 4 Mândrești Munteni – Focșani

Lungime: 10,94 km
Durată contract: 20 de luni
Valoare contract: 763,720,833 de lei, fără TVA
Sursă de finanțare: PNRR
Stadiu actual: 21%
Termen deschidere: 2024

Investiția de 600 de milioane de euro pentru Autostrada Moldovei nu numai că va îmbunătăți infrastructura rutieră, dar va avea și un impact pozitiv asupra economiei locale. Se estimează că vor fi create aproximativ 100 de locuri de muncă cu normă întreagă în cercetare și producție în următorii patru ani. Colaborarea strânsă cu universitățile și institutele de cercetare aduce beneficii suplimentare, inclusiv locuri de muncă pentru personalul înalt calificat.

Această masivă injecție financiară în Autostrada Moldovei reprezintă o veste pozitivă pentru dezvoltarea economică și infrastructurală a regiunii de est a României. Este un pas semnificativ înainte pentru reducerea decalajului infrastructural dintre regiuni și va contribui la îmbunătățirea conectivității în întreaga țară. O autostradă modernă și bine conectată este esențială pentru stimularea creșterii economice și a dezvoltării durabile, contribuind astfel la consolidarea poziției României în cadrul Uniunii Europene.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

Articole Similare