Adapta Robotics lansează primul robot de retail pe piața din România

DEZVOLTARE. Adapta Robotics, companie specializată în proiectarea și producția de roboți non-industriali, a lansat recent ERIS, primul robot de retail de pe piața românească, în parteneriat cu Carrefour România.
Roboții Adapta sunt folosiți pentru a automatiza sarcini efectuate de obicei de oameni. Cea mai nouă creație a lor, ERIS, este un robot dedicat industriei de retail și este utilizat pentru automatizarea identificării stocurilor epuizate și pentru prevenirea erorilor de preț la raft.
ERIS este capabil să identifice prețurile afișate la raft și să raporteze atunci când acestea nu corespund celor din baza de date și trebuie modificate. În timpul procesului de scanare, robotul obține, de asemenea, informații despre stocul de produse și poate emite avertismente cu privire la necesitatea de a reaproviziona raftul.
Pentru ERIS, Adapta Robotics a semnat un parteneriat strategic cu Carrefour România. După ce l-au personalizat pentru nevoile lanțului de magazine, au numit robotul MARCEL. Acesta va fi prezentat în premieră la evenimentul GoTech World 2022, care va avea loc la Romexpo în perioada 3-4 noiembrie.
„Dorința noastră este de a automatiza cu ajutorul roboților fizici sarcini care pot fi repetitive sau plictisitoare, sau care nu pot fi automatizate cu soluții tradiționale, cum ar fi cele din fabrici, de pe liniile de producție sau din medii dinamice precum magazinele – așa cum ne-au arătat nevoile Carrefour. Credem că roboții vor juca un rol din ce în ce mai important în viața de zi cu zi și ne dorim să îi dezvoltăm în România, ținând cont de nevoile identificate„, spune Mihai Crăciunescu, fondatorul Adapta Robotics.
„Echipa Adapta Robotics a identificat nevoile noastre și le-a adresat printr-un produs pe cât de inovator, pe atât de relevant pentru activitatea de bază a Carrefour România. MARCEL răspunde eficient la ceea ce este considerat o provocare constantă pentru colegii mei din magazine. Își asumă rolul unui coleg neobosit care urmărește același obiectiv în fiecare zi – rezolvarea rapidă și corectă a sarcinilor repetitive. În acest fel, suntem siguri că putem asigura o experiență de cumpărare optimă”, a adăugat Nicolae Drîmbu, Director de Inovație în cadrul Carrefour România.
Adapta Robotics este o companie care a pornit inițial sub brandul Rinf.tech, lansând în 2018 robotul MATT, un sistem automatizat de testare a dispozitivelor cu ecran tactil sau cu butoane fizice, care poate testa de la smartphone-uri, tablete sau laptopuri până la sisteme de infotainment sau dispozitive medicale. Unul dintre obiectivele Adapta Robotics este de a deveni un brand european de top în crearea de roboți non-industriali cu ajutorul produselor sale extrem de personalizabile. De asemenea, compania se concentrează pe ușurința de utilizare și pe prețuri competitive.