ANPC lansează un proiect de Ordin pentru informarea consumatorilor privind adaosul comercial la produse

PROTECȚIA CONSUMATORILOR. Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a inițiat un proiect de Ordin care se află în dezbatere publică, având ca scop îmbunătățirea transparenței informațiilor oferite consumatorilor de către operatorii economici referitor la adaosul comercial aplicat produselor. Această măsură vine în contextul eforturilor de protecție a drepturilor consumatorilor și de asigurare a unei informări corecte atunci când aceștia achiziționează bunuri.

Conform proiectului de ordin, operatorii economici vor avea obligația de a informa consumatorii, atât în cazul vânzărilor directe, cât și al celor online, cu privire la adaosul comercial aplicat produselor, raportat la prețul de bază al producătorului. Astfel, în cazul vânzării directe, adaosul comercial va trebui să fie inscripționat pe produs sau în imediata apropiere a acestuia, prezentat în același câmp vizual cu prețul, utilizând aceleași caractere de font, culoare și dimensiune ca cele folosite pentru evidențierea prețului.

În ceea ce privește vânzările online, operatorii economici vor fi obligați să afișeze adaosul comercial în același câmp vizual cu prețul produsului, respectând aceleași reguli de prezentare. Această măsură are rolul de a oferi consumatorilor o imagine clară și completă asupra costurilor produselor pe care le achiziționează.

Proiectul de Ordin a fost lansat în transparență publică luni și va rămâne disponibil pentru discuții timp de 30 de zile, după care, dacă nu sunt aduse modificări semnificative, va fi trimis spre publicare în Monitorul Oficial al României, Partea I, și va intra în vigoare.

Reprezentanții ANPC subliniază importanța acestui proiect pentru protejarea drepturilor consumatorilor, având în vedere că o informare corectă și completă despre adaosul comercial contribuie la creșterea încrederii în piață și la combaterea practicilor comerciale neconforme.

Această măsură este așteptată să aducă beneficii semnificative pentru consumatori, facilitându-le luarea unor decizii mai bine informate și contribuind la o mai bună transparență în relația cu operatorii economici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

Articole Similare