Autostrada Unirii: noi detalii despre construcția celor trei loturi finale

INFRASTRUCTURĂ RUTIERĂ. Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a oferit informații esențiale referitoare la progresul Autostrăzii Unirii, un proiect ambițios destinat să conecteze Transilvania cu regiunea Moldova și, ulterior, cu Republica Moldova. Recent, au început licitațiile pentru ultimele trei loturi din cele 13 ale acestei autostrăzi vitale pentru infrastructura națională.
Detalii despre ultimele tronsoane ale Autostrăzii Unirii
Autostrada Unirii, cunoscută sub denumirea de #A8, va include următoarele tronsoane:
Tronsonul 3: Lețcani – Iași (DN24)
Lungime: 17,7 kilometri
Structură: 18 poduri și pasaje, 6 tuneluri, 2 noduri
Durata de proiectare și execuție: 46 de luni
Tronsonul 4: Iași – Golăiești
Lungime: 12,7 kilometri
Structură: 12 pasaje, 2 tuneluri, 1 nod
Durata de proiectare și execuție: 46 de luni
Tronsonul 5: Golăiești – Podul de Flori peste Prut de la Ungheni
Lungime: 2,77 kilometri
Lucrările la Podul de Flori, care va conecta România de Republica Moldova, vor începe pe 26 aprilie 2025.
Valoarea estimată pentru construcția acestei secțiuni a Autostrăzii Unirii este de peste 9 miliarde lei, fără TVA, finanțarea fiind asigurată din fonduri europene nerambursabile. Proiectul are ca scop nu doar îmbunătățirea infrastructurii rutiere, ci și facilitarea legăturilor economice și culturale între cele două țări.
Un simbol al legăturii între două maluri
Podul de Flori, ce va fi construit peste râul Prut, va simboliza unirea dintre România și Republica Moldova. Lucrările la acest pod sunt preconizate să înceapă în același timp cu lucrările la tronsonul Golăiești – Podul de Flori, iar evenimentul va fi marcat de un festival intitulat „Festivalul Podul de Flori”, care va avea loc în orașul Ungheni.
Confirmarea demarării proiectului
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a subliniat importanța acestui proiect în cadrul unei conferințe de presă, anunțând că documentele pentru licitațiile celor trei tronsoane au fost transmise Agenției Naționale de Achiziții Publice pentru validare. După validarea acestora, va urma publicarea anunțului de participare în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), stabilind astfel data limită pentru depunerea ofertelor.
Autostrada Unirii reprezintă o investiție crucială în infrastructura României, cu un impact semnificativ asupra conectivității și dezvoltării economice a regiunilor Moldova și Transilvania. Începerea lucrărilor la cele trei tronsoane, alături de construirea Podului de Flori, subliniază angajamentul autorităților române în promovarea integrării și dezvoltării teritoriale. Cetățenii așteaptă cu interes realizarea acestui proiect, care va schimba fața infrastructurii naționale și va întări legăturile între România și Republica Moldova.