Avans semnificativ în construcția lotului 2 al autostrăzii Focșani-Bacău (A7)

INFRASTRUCTURĂ RUTIERĂ. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat recent că stadiul fizic al lucrărilor pe lotul 2 al autostrăzii Focșani-Bacău (A7) a ajuns la 42%. Construcția acestui tronson de 38,78 km este efectuată de antreprenorul român Spedition UMB, care este mobilizat cu aproximativ 280 de muncitori și 200 de utilaje. Dacă ritmul actual de lucru va fi menținut, se estimează că până la finalul anului 2025, vom putea circula pe mai mult de 240 km de autostradă, de la nodul Dumbrava (Ploiești) până la Bacău.

Detalii despre lucrările în desfășurare
Potrivit declarațiilor lui Sorin Grindeanu, lucrările actuale vizează structuri precum poduri și podețe, precum și realizarea terasamentelor necesare. Acest avans semnificativ în construcția lotului 2 este esențial pentru dezvoltarea infrastructurii de transport din România, care a rămas mult timp în urmă față de standardele europene.

Directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, a punctat mobilizarea bună a echipei de construcție. Contractul pentru acest lot are o valoare de 2,48 miliarde lei (fără TVA) și este finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), un program crucial pentru modernizarea infrastructurii în contextul creșterii economice.

Impactul autostrăzii Focșani-Bacău
Autostrada Focșani-Bacău (A7) este un proiect strategic care va îmbunătăți semnificativ legăturile între regiuni și va facilita transportul de mărfuri și persoane. Finalizarea acestui lot nu doar că va contribui la reducerea timpului de călătorie, dar va și sprijini activitățile economice din zona Moldovei, oferind un acces mai bun la rețeaua europeană de transport.

Perspective de viitor
Cu un avans actual de 42%, proiectul este într-un stadiu bun, dar este esențial ca progresul să fie monitorizat constant și ca eventualele obstacole să fie depășite rapid. Continuarea acestui șantier în condiții optime va fi crucială pentru atingerea obiectivului de a deschide circulația pe acest tronson până la sfârșitul anului 2025.

În contextul reformelor de infrastructură, autostrada Focșani-Bacău poate deveni un model de bune practici în gestionarea proiectelor de amploare, demonstrând că prin investiții consistente și o mobilizare eficientă, România poate recupera decalajele existente în infrastructura rutieră.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

Articole Similare