Black Friday 2024: Cele mai căutate produse din ofertele de anul acesta
BLACK FRIDAY. Succesul Black Friday 2024 se va reflecta în modalitățile de plată. Retailerii au adoptat soluții de plată flexibile care îi determină pe clienți să cheltuie cu până la 40% mai mult, chiar și în lipsa fondurilor necesare.
În perioada reducerilor, activitatea de cumpărare devine prioritară. De Black Friday, depozitele celor mai mari retaileri vor funcționa la capacitate maximă, cu sute de angajați dedicându-se procesării comenzilor. Primele colete vor fi expediate chiar în ziua reducerilor.
“Promoțiile vor începe pe 31 octombrie și se vor încheia pe 20 noiembrie, având oferte diferite în fiecare săptămână”, a declarat Raul Filip, director de achiziții al unui retailer. “Black Friday va dura 6 zile în acest an, cu discounturi substanțiale la produsele de parfumerie, cosmetică și îngrijire corporală, precum și tombole cu premii.”
Plata flexibilă, introdusă de tot mai mulți comercianți, adaugă un plus de atractivitate ofertelor. “Peste 2,3 milioane de clienți pot accesa serviciul din contul My Wallet, având opțiunea de a plăti în 12 rate fără dobândă”, a explicat Alex Niculescu, vicepreședinte al unui retailer. “Creditarea cu cardul de credit, fără dobândă, și opțiunile de plată în magazine pot duce la creșterea coșului de cumpărături cu 30-40%. “
Cu toate acestea, specialiștii în e-commerce recomandă cumpătarea. “Este important să facem diferența între o cumpărătură necesară și una impulsivă. Dacă profitați de o sumă mare de bani, s-ar putea să regretați”, a spus Cristi Movilă, președintele Asociației Române a Magazinelor Online.
Retailerii estimează vânzări cu 20% mai mari de Black Friday. “Observăm o tendință de a cumpăra produse de uz curent și de consum pe termen lung”, a adăugat Alex Niculescu. “Produsele cosmetice, mâncarea pentru animale și alimentele sunt foarte căutate”, a completat Cristi Movilă.
Raul Filip, director de achiziții, a menționat, de asemenea, că se așteaptă la vânzări mari de aer condiționat, cu prețuri începând de la 1.200 de lei, precum și pentru air fryer, un produs relativ nou pe piață, adaptat nevoilor zilnice.
Comercianții au obligația de a afișa, pe lângă reduceri, și cel mai mic preț din ultimele 30 de zile. Anul trecut, românii au cheltuit online peste 460 de milioane de lei, iar valoarea medie a coșului de cumpărături a fost de peste 530 de lei.