carturesti.ro aniversează 14 ani cu o campanie despre inteligența artificială

CAMPANIE. Librăria online carturesti.ro aniversează 14 ani de existență, iar momentul este marcat printr-o campanie despre inteligența artificială și contextul în care ne găsim ca cititori în fața provocărilor pe care acesta le ridică. Sub genericul Cititori din viitor, în cadrul campaniei, vor fi lansate promoții pe site și în librăriile fizice, va fi deschis un panel de discuții offline și vor fi fi anunțate alte câteva surprize (anchetă cu scriitori pe o temă dată, filtru dedicat pe TikTok).
Evenimentul AI Stories︱Cititori din viitor va avea loc marți, 25 aprilie, de la 18.30, la Cărturești Carusel. Cititorii se vor bucura de un panel de discuții alături de invitați precum Laurențiu Ion, Ioana Pelehatăi, Dumitru Gangaliuc, Livia Ștefan, Paula Rusu. Discuția va fi moderată de Luiza Vasiliu.
Intrarea va fi liberă, în limita locurilor disponibile.
„Prin iarnă, când am văzut protestul unor artiști grafici privind conținutul vizual generat cu ajutorul unei aplicații folosite intens în Social Media, mi s-a părut că subiectul merită mai multă atenție decât i se oferă. În încercarea de a afla mai multe, am descoperit că, de fapt, nici literatura nu e chiar străină de intervenția AI. Am pus problema pe masă și am gândit împreună cu colegii mei acest panel plecând de la premisa că știm prea puțin despre subiect și că avem cu toții nevoie să ne educăm, iar ca noi sunt mulți. O majoritate. Am invitat la o discuție reprezentanți ai tuturor zonelor vizate de subiectul nostru (literatură, arte vizuale, digital marketing, new media art, jurnalism cultural) și sperăm ca la finalul ei să avem o imagine mai clară despre impactul pe care îl are folosirea inteligenței artificiale în literatură și artă, asupra celor care se ocupă cu asta.” precizează Cristina Alexandrescu (Cărturești).
Întreaga campanie aniversară a carturesti.ro — Cititori din viitor — le este dedicată celor care fac posibilă existența în lume a librăriilor: scriitorilor, ilustratorilor și cititorilor. Se dorește deschiderea unei uși către un spațiu onest de discuție, iar acest panel e doar un pas mic în demersul prin care se încearcă estomparea confuziei din jurul subiectului.
carturesti.ro invită cititorii să se bucure și de o serie de reduceri, în perioada 24 aprilie – 1 mai:
Prin reduceri în librăriile fizice | O selecție tematică care stă sub semnul discount-ului de 20%, în baza Buletinului de Cărturești.
Prin reduceri pe carturesti.ro | 20% la toate produsele cu eticheta „În Stoc”, de pe carturesti.ro prin codul CARTURESTI14.
*Campanie valabilă în limita stocului disponibil, pentru produsele cu eticheta ÎN STOC.
*Reducerile nu se cumulează cu cele din alte campanii existente în aceeași perioadă, pe site.
DESPRE INVITAȚI
Luiza Vasiliu — Jurnalistă. A fost redactor și coordonator de dosare tematice la Dilema veche, reporter și editor la Casa Jurnalistului. În 2016 a co-fondat publicația Scena9, pe care a condus-o timp de șase ani. Finalistă la premiul European Science Writer of the Year pentru investigația despre practicile experimentale ale ortopedului Gheorghe Burnei.
Laurențiu Ion — Om de marketing și comunicare, Laurențiu Ion duce povestea brandurilor pentru care lucrează la un nivel în care acestea se eliberează de constrângerile media și vorbesc în afara formatelor. Experiența lui include, printre altele, coordonarea agendei de inovație digitală a unora dintre cele mai cunoscute branduri din lume și coordonarea strategiei europene a unui brand care vinde soluții de inteligență artificială. În paralel, Laurențiu a publicat trei cărți de poezie, cea mai recentă fiind „Corporația norilor” (Curtea Veche Publishing, 2019). În 2014, a fondat SUBCAPITOL, o revistă de literatură și fotografie, iar în 2017, a fost inclus în Forbes 30 Under 30. Laurențiu a vorbit despre efectele legăturii tot mai strânse pe care o avem cu tehnologia la nenumărate conferințe locale și internaționale. În prezent, coordonează strategia de marketing a unui brand global la nivel european și predă cursuri de marketing și publicitate la Universitatea din București, Skillab și Bold School.
Ioana Pelehatăi — Editor coordonator Scena9. De la 19 ani trăiește din varii forme de lucru cu cuvintele: de la traduceri la eseuri, de la scenarii la jurnalism, cu niște devieri prin marketing & copywriting. Funcționează pe bază de cofeină, nicotină, poezie și podcasturi.
Dumitru Gangaliuc — Este fondator, Immersive Director și Business Developer la Riift Studio, o companie care aduce prezentul mai aproape de viitor. Acesta organizează, printre altele, BOLD Fest și BOLD School, academia online care echipează noua generație de creativi cu abilități și cunoștințe pentru viitor.
Dumitru se consideră un explorator al experiențelor imersive. Creează lumi digitale prin intermediul instalațiilor interactive și al instalațiilor de tip New Media Art.
Livia Ștefan — A publicat volumele de poezie: re.volver (Casa de Pariuri Literare, 2012), Lolita32 (Casa de Editură Max Blecher, 2016), Thanato Hotel (Casa de Editură Max Blecher, 2019, 2022). A realizat, împreună cu Oedip Piaf, coloana sonoră pentru Lolita32 și Thanato Hotel. În 2020, a îngrijit antologia poemelor lui Florin Iaru, Ospiciile imaginației, apărută la editura Cartier. Mai face, din când în când, fotografie și performance. Dintre performance-uri: Trash the poet – 2010, O înmormântare la Rosia Montana – 2012, Teoria restului (Are cineva o gumiță) – 2013 si 2019, The Poet is not starving – 2015, Wrise again – performance colectiv pentru jurnalismul liber – 2015, „Post-adevăr-uri” – Artists Rooms 2020 (un proiect realizat de Liliana Basarab, cu Mihaela Varzari, Alina Șerban, Robert Bălan, Dragoș Alexandrescu, Vlad Basalici, Livia Ștefan și Carmen Lopăzan). Are poeme traduse în spaniolă, germană, suedeză, turcă, engleză, poloneză, slovenă. A tradus, pentru Poesis International și Revista Tomis, poeme de Mia Axelsson, Ai Ogawa, Maya Angelou și Carolyn Forché.
Paula Rusu — Este ilustrator, graphic designer și co-fondator al festivalului Visual Playground. A devenit freelancer în 2015, după cinci ani de art direction prin agențiile din București – suficient cât să-și dea seama că publicitatea nu e exact ce-și dorește să facă. Își petrece o foarte mare parte din timp acasă în fața laptopului și a tabletei, spre frustrarea și îngrijorarea constantă a prietenilor și familiei. În primii ani de freelance, unul dintre scopurile ei principale era să creeze imagini frumoase. În ultimii ani, însă, frumusețea a fost detronată de meaning, care a devenit scopul ei profesional fundamental: își dorește să creeze desene simple, bazate pe idei și emoții, care să-i miște pe cei din jur.
Sursa romaniapozitiva.ro