Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat recent planurile de instalare a 400 de radare fixe pe drumurile din România

UTIL. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat recent planurile de instalare a 400 de radare fixe pe drumurile din România, ca parte a unui demers mai amplu menit să sporească siguranța rutieră. Aceste radare vor fi amplasate strategic pe drumurile naționale și autostrăzi, în special în zonele cu risc ridicat de accidente, cu scopul de a descuraja viteza excesivă și comportamentele ilegale în trafic.
Detalii despre instalarea radarului
Potrivit purtătorului de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu, prima etapă a instalării se va concentra pe drumuri majoritare, inclusiv autostrăzile București-Pitești, București-Constanța și București-Ploiești, precum și pe drumurile naționale DN1, DN2, DN6 și DN7. Aceste radare vor face parte din sistemul E-sigur, care permite identificarea automată a vehiculelor care depășesc limitele legale de viteză.
„Când un radar fix detectează depășirea vitezei, sistemul va alerta automat Poliția, care va analiza imaginile și va lua măsurile necesare,” a explicat Șerbănescu. Radarul va citi numărul de înmatriculare al vehiculului și va informa autoritățile despre abaterile constatate.
Cum vor fi sancționați șoferii?
În cazul în care se constată o încălcare a vitezei legale, Poliția Rutieră va solicita proprietarilor vehiculului să dezvăluie identitatea șoferului care se afla la volan. Odată ce identitatea a fost stabilită, amenda va fi trimisă prin Poștă la domiciliu. Acest sistem oferă o metodă eficientă de sancționare a șoferilor vitezomani, contribuind astfel la educația rutieră a acestora.
Implementarea noilor radare
Instalarea celor 400 de radare fixe este parte a unei inițiative mai ample care vizează creșterea eficienței monitorizării și siguranței rutiere în România. Pentru a sprijini acest demers, CNAIR a dezvoltat o hartă interactivă care va permite autorităților să monitorizeze în timp real starea drumurilor, evenimentele rutiere și blocajele.
„Acum suntem în faza de reconfigurare a sistemului și vom integra camerele de supraveghere și sistemele radar. Sptămâna aceasta a fost lansată licitația pentru actualizarea software-ului necesar, iar din 2026, radarele vor fi complet operaționale,” a adăugat Alin Șerbănescu.
Conținutul rețelei rutiere
România deține o rețea rutieră extinsă, actualmente compusă din peste 200 de drumuri naționale, 8 autostrăzi și 2 drumuri expres. Cu planuri de dezvoltare a 3 noi autostrăzi și 3 drumuri expres în următorii ani, rețeaua rutieră va atinge aproximativ 3.000 de kilometri de drumuri de mare viteză și peste 16.000 de kilometri de drumuri naționale.
În total, cu cele 400 de radare fixe care vor fi introduse, împreună cu cele 700 de radare pe trepied ale Poliției Române și aproximativ 300 de radare mobile, România va beneficia de un sistem extins de monitorizare a vitezei. De asemenea, un elicopter dotat cu o cameră radar ultra-performantă va sprijini Poliția în misiunile lor de control rutier.
Instalarea radarelor fixe reprezintă un pas important în direcția reducerii accidentelor rutiere și îmbunătățirii siguranței pe șoselele din România. Prin combinarea tehnologiei moderne cu eforturile Poliției, autoritățile speră să descurajeze comportamentele riscante în trafic și să protejeze viețile șoferilor și ale pietonilor.