Constantin Brâncuși – Patriarhul Sculpturii Moderne

ARTĂ. Stilul lui Constantin Brâncuși era ceva cu totul nou în lumea artei. Scena artistică avea nevoie de o revigorare a sculpturii, de o eliberare de moștenirea marilor maeștri ai secolelor trecute.
Decizia lui Brâncuși de a părăsi studioul lui Rodin a marcat începutul unui nou drum în cariera sa artistică. Înlăturarea realității și a figurației din opera sa, i-a permis lui Brâncuși să ofere o dimensiune spirituală adânc înrădăcinată în cultura populară românească. Nu numai că a inițiat un nou tip de reprezentare tridimensională, dar a și redefinit sculptura modernistă.

Constantin Brâncuși s-a născut in satul Hobița din vestul Romaniei la 19 februarie 1876. A fost al cincilea din șapte copii dintr-o familie de țărani săraci. La șapte ani a început să lucreze ca cioban în Munții Carpați. Și-a petrecut o parte din copilărie lucrând ca ucenic în diferite studiouri mici. Acolo, a învățat să sculpteze bucăți de lemn și să facă ustensile și unelte.

La optsprezece ani, Brancusi a decis sa paraseasca tâmplăria și să se înscrie la școala de Arte și Meserii din Craiova. Mai târziu, a urmat cursurile Școlii de Arte Plastice din București și a absolvit cinci ani mai târziu. În 1903, Brâncuși a decis să părăsească Bucureștiul și să plece la Paris. Din moment ce era extrem de sărac, călătoria lui a durat destul de mult. Călătoria lui a durat 18 luni, cu opriri mai lungi la Viena și München. Această experiență i-a inspirat lucrările ulterioare.
Brâncuși și-a continuat studiile la Paris, la École Nationale des Beaux-Arts, unde a încercat să înfățișeze esența subiectelor sale pentru a-și atinge adevărata formă ideală.

În 1906, Constantin Brâncuși a avut prima sa expoziție personală. Artistul a fost inspirat de stilul lui Auguste Rodin. Un an mai târziu a intrat în studioul lui Rodin ca ucenic, dar nu a stat mult acolo, deoarece a ales să-și croiască propriul drum.

Brâncuși s-a îndreptat spre abstracție. De fapt, primitivismul a jucat un rol central în sculpturile moderne ale lui Brâncuși și în cariera sa de artist. A decis să părăsească studioul lui Rodin pentru că trebuia să crească singur.

„Nimic nu poate crește în umbra copacilor mari”, a spus Brâncuși. Stilul său a fost diferențiat de metodele clasice de sculptură, punând accent pe așa-numita cultură primitivă. La scurt timp după 1907, însă, a început perioada lui de maturitate. La Paris, s-a alăturat cercului artiștilor de avangardă și s-a împrietenit cu Marcel Duchamp, Fernand Léger, Henri Matisse, Amedeo Modigliani și Henri Rousseau.

Deși a intrat în lumea avangardei pariziene, Constantin Brâncuși nu a pierdut niciodată stilul de viață țărănesc. A rămas atașat de materialele tradiționale. A fost considerat un outsider în lumea artei din Paris, deoarece era și imigrant român.

Spre deosebire de sculpturile clasice care sunt sculptate până în detaliu pentru a crea figuri idealizate, sculpturile moderne ale lui Brâncuși se concentrează pe esența formei. Lucrările sale sunt caracterizate de eleganța geometrică, măiestria excelentă și utilizarea inovatoare a diferitelor materiale, cum ar fi lemnul, marmura, oțelul și bronzul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

Articole Similare