Construcția viitorului traseu feroviar Brașov-Simeria: AKTOR demarează lucrările pe patru tuneluri

INFRASTRUCTURĂ FEROVIARĂ. Compania de construcții AKTOR este în plin proces de realizare a lucrărilor pentru cele patru tuneluri ale viitoarei linii feroviare Brașov-Simeria, parte a Coridorului Rin-Dunăre, secțiunea Brașov-Sighișoara, subsecțiunea 2: Apața-Cața. În luna decembrie, au început lucrările cu a patra masină de forat tuneluri (TBM), denumită Konstantina, care are o lungime de 100 de metri și o greutate de 1.500 de tone. Konstantina a început să sape în panta unui deal situat la doar 4 km vest de Racoș, alăturându-se astfel celei de-a doua masini de forat, TBM Alexandra, care a început lucrările în luna octombrie și care deja s-a adâncit în condiții de întuneric total.

Cele două TBM-uri vor crea o pereche de tuneluri cu o lungime totală de 5,1 km în direcția Homorod, continuând astfel lucrările la perechea de tuneluri sudice de 6,9 km, unde TBM-urile Varvara și Eleni sunt deja adâncite în munte, îndreptându-se către Apața.

„Aceasta este o lucrare de amploare, fiind unul dintre puținele proiecte din Europa unde patru TBM-uri sapă patru tuneluri simultan. Este o dovadă a capacității AKTOR de a livra proiecte de infrastructură de cea mai înaltă calitate care îmbunătățesc conectivitatea în România și în întreaga regiune europeană. Întreaga echipă este mândră să facă parte din acest demers istoric, care va contribui la consolidarea Coridorului Rin-Dunăre și la dezvoltarea sustenabilă și mobilitatea regiunii pentru generații viitoare. Mulțumesc angajaților implicați pentru efortul și dedicația lor, dar și autorităților pentru sprijinul acordat”, a declarat Alexandros Exarchou, Președintele Consiliului de Administrație și CEO al AKTOR Group.

Pe măsură ce TBM-urile progresează în interiorul muntelui, acestea montează în jurul lor segmente de beton prefabricat de 1,5 metri lățime, care formează inelul necesar pentru a crea forma circulară a tunelului. „Procesul de instalare a unei TBM și începerea operației de forare este complex și necesită o planificare, pregătire și execuție detaliată. Prin utilizarea TBM-urilor, putem construi tuneluri cu o precizie mai mare, în condiții de siguranță și cu considerație pentru mediu decât metodele tradiționale permit”, a explicat Sotirios Koropoulis, Directorul de Proiect pentru secțiunea Apața-Cața.

Tunelurile vor fi conectate prin galerii, existând 13 galerii de legătură cu o lungime totală de 601 metri liniari pentru tunelul Ormeniș și 10 galerii cu o lungime totală de 417 metri liniari pentru tunelul Homorod. Fiecare din subtraversările Ormeniș/Homorod va consta din două tuneluri feroviare, fiecare având câte o linie ferată.

Cele patru tuneluri vor avea un diametru interior de 8,6 metri (un diametru exterior de 9,4 metri, datorită alinierii cu beton). Cele patru TBM-uri utilizate de AKTOR au fost fabricate de compania HERREKNECHT și pot sapa tuneluri de mari dimensiuni cu o medie de 10-15 metri pe zi, lucrând șase zile pe săptămână, cu o zi dedicată întreținerii.

Proiectul este cofinanțat de Uniunea Europeană, iar contractul a fost semnat de Compania Națională de Căi Ferate (CFR SA) cu consorțiul AKTOR SA – Alstom Transport SA – Arcada Company. Acest demers nu doar că va contribui la dezvoltarea infrastructurii feroviare din România, dar va consolida și conectivitatea regiunii, având un impact pozitiv asupra mobilității și economiei locale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

Articole Similare