Cronică de film românesc – Now Showing: One World Romania, Spre nord, Topografia hazardului

FESTIVAL DE FILM. One World Romania, festivalul internațional anual de film documentar axat pe drepturile omului, a debutat săptămâna trecută și s-a desfășurat până pe 9 aprilie, de data aceasta sub motto-ul “O viață bună”. De-a lungul anilor, festivalul s-a impus ca un festival de documentare vital, cu siguranță cel mai atent la problemele actuale și nu se teme niciodată să își transmită mesajul umanist în mod clar și răspicat. 2023 aduce din nou o schimbare de direcție artistică, artistul Larisa Crunțeanu preluând conducerea artistică, iar Andrei Tănăsescu și Anca Păunescu curatoria selecției.

Și ce selecție este aceasta. Sunt prea multe titluri bune pentru a le enumera pe toate aici, printre care și tandrețea lui Vlad Petri Între revoluții/ Between Revolutions. Realizat din materiale de arhivă și bazat pe realitate, filmul urmărește prietenia a două femei, o româncă și o iraniană, care au făcut schimb de scrisori între Revoluția iraniană din 1979 și cea română din 1989. Mato seco em chamas/ Dry Ground Burning, de Joana Pimenta și Adirley Queirós, care va rula până duminică, a fost o revelație absolută atunci când l-am vizionat în premieră la Festivalul de Film de la Berlin anul trecut. Un hibrid de documentar și ficțiune, Dry Ground Burning este o distopie epică și sumbră a unei bande de femei dintr-o favelă de lângă capitala Braziliei care rafinează și vinde petrol pe care îl extrag ilegal din conducte subterane. Și este pur și simplu fantastic.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

Articole Similare