Dacia atinge un moment de referință: producția modelului Bigster și marca de 8 milioane de vehicule

PIAȚA AUTO. Uzina Dacia din Mioveni a marcat un moment istoric în producția auto, atingând pragul de 8 milioane de vehicule asamblate de la începerea activității în 1968. Această realizare a fost posibilă odată cu startul producției noului model Bigster, care a crescut ritmul de asamblare și a contribuit astfel la acest volum record. Bigster, un SUV de segment C, a fost fabricat sub numărul 8 milioane, un model Bigster Journey de culoare Indigo Blue.

Evoluția Dacia de-a lungul timpului

Bigster este al douăzecilea tip de caroserie produs în uzina Dacia, care a cunoscut o evoluție remarcabilă de-a lungul anilor, începând cu modelele 1100 și 1300, continuând cu Nova, SuperNova, Solenza, Logan, Sandero și Duster. De-a lungul timpului, uzina a fabricat șase familii de modele, fiecare având legături cu grupul Renault, prin contracte de licențiere sau direct prin apartenența la grup.

Dintre aceste modele, Dacia 1300/1310 și derivatele sale au dominat producția în primele trei decenii, cu aproape 2,3 milioane de exemplare. O nouă eră a început în 2004 cu lansarea modelului Logan, care a fost primul automobil Dacia lansat pe piețele internaționale.

Bigster și viitorul Dacia

Modelul Bigster, lansat recent în procesul de asamblare, beneficiază deja de peste 13.000 de comenzi, dintre care 1.600 provin de pe piața din România. Această cerere semnificativă indică un interes crescut pentru SUV-uri și pentru inovațiile aduse de Dacia.

Uzina Dacia din Mioveni, inaugurată în 1968 și având o suprafață de 355.000 mp, dispune de o capacitate de producție de 1.357 vehicule pe zi, cu o forță de muncă de 6.850 de angajați, 48% dintre aceștia fiind femei în top management. În prezent, marca Dacia este activă în 44 de țări, cu cele mai mari vânzări realizate în Europa occidentală, răspândind astfel influența sa globală.

Performanțe remarcabile

Dintre modelele celebre produse în cadrul uzinei, Duster se bucură de cel mai mare succes, cu peste 2,6 milioane de unități comercializate, urmată de Dacia 1300/1310 (2,28 milioane) și Logan (1,7 milioane).

În concluzie, realizarea atingerea pragului de 8 milioane de vehicule și introducerea modelului Bigster subliniază angajamentul Dacia față de inovație și adaptare la nevoile consumatorilor, stabilindu-se astfel ca un jucător de referință pe piața automobilelor din Europa și nu numai.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

Articole Similare