Daniel David: „Educația nu are nevoie de noi materii, ci de metode de predare eficiente”
EDUCAȚIE. Ministrul Educației, Daniel David, a declarat că nu susține introducerea de noi materii în învățământul preuniversitar, considerând că educația de mediu, educația juridică și cea financiară pot fi integrate în cadrul materiilor clasice. Conform ministrului, problema majoră în sistemul de învățământ nu ține de conținutul lecerilor, ci de eficiența metodelor de predare utilizate.
„Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi. Mi se pare o greșeală toată atitudinea din ultimii ani, fiecare vine și introduce câte o materie: educație de mediu, educație juridică, educație financiară, educație pe sustenabilitate. Sigur că toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, deoarece ne plângem că elevii au deja prea multe ore și prea multe discipline”, a afirmat David.
Ministrul a subliniat că învățarea temelor relevante pentru piața muncii este esențială, dar acredita că aceasta poate fi realizată prin reformarea modului în care sunt prezentate informațiile. „Trebuie să învețe și teorie, și cultură, deoarece această combinație dezvoltă oameni mai puțin manipulați și mai puțin sensibili la teorii conspiraționiste”, a explicat el, evidențiind importanța echilibrului între cunoștințele teoretice și cele practice.
Tanczos Barna a subliniat că problemele contemporane din învățământ nu derivă atât din conținuturile materialelor de studiu, ci din modul în care acestea sunt predate. „Metodele de predare nu sunt suficient de eficiente, iar manualele nu sunt prietenoase cu elevii”, a adăugat ministrul, subliniind nevoia urgentă de a îmbunătăți strategia didactică.
David a menționat că va lansa inițiative pentru a crea oportunități de formare pentru profesori, inclusiv modalități moderne de predare. „Voi demara, în primul rând, și voi crea oportunități pentru training, pentru noi modalități de predare, modalități moderne de predare”, a promis el.
În concluzie, ministrul Educației, Daniel David, pledează pentru o reformă în sistemul de predare mai degrabă decât pentru introducerea de noi materii, subliniind că pentru a crește performanțele elevilor români, trebuie să se investească în metodele de predare și în resurse didactice care să facă învățarea mai atractivă și mai eficientă. Aceste schimbări sunt necesare pentru a asigura că elevii nu doar acumulează cunoștințe, ci își dezvoltă competențele esențiale pentru viitor.