Daniel David, noul ministru al Educației, vizează reformarea sistemului educațional din România prin modernizarea manualelor școlare

EDUCAȚIE. Cu un mandat plin de provocări, Daniel David a preluat funcția de ministru al Educației și și-a stabilit ca prioritate transformarea radicală a sistemului educațional românesc. Una dintre primele sale măsuri propuse este înlocuirea manualelor școlare învechite, datând din 2004, cu unele interactive și digitalizate, inspirate din modelele de succes din școlile occidentale.
Îmbunătățirea calității manualelor
Manualele actuale nu mai reflectă realitățile educaționale și tehnologice contemporane. Conținuturile lor s-au demonstrat a fi irelevante pentru generațiile actuale de elevi, contribuind astfel la stagnarea calității educației. Bugetul alocat de stat pentru fiecare manual este de 15 lei, ceea ce nu reușește să susțină standardele de calitate necesare pentru a îmbunătăți învățământul.
Daniel David subliniază că este esențială o abordare modernă și atractivă a materialelor didactice, care să capteze atenția elevilor și să îi motiveze să învețe. „Voi pune câți bani trebuie să pun ca să iasă lucrurile, să arate ca un manual pe care îl știm dintr-o școală americană sau dintr-o școală vestică, în care te uiți cu plăcere,” a declarat el, evidențiind nevoia de a transforma manualele de la un format statitic la unul interactiv.
Focus pe liceu și digitalizare treptată
Ministerul Educației va începe cu revizuirea programei pentru liceu, unde se va implementa această reformă a manualelor. Planurile-cadru pentru liceu reprezintă primul pas, iar ministrul David consideră că este timp să se reorienteze și către educația primară și gimnazială în viitor.
În plus, ministrul a afirmat că este vital să se găsească un echilibru între utilizarea materialelor digitale și expunerea elevilor la ecrane. „Trebuie să te gândești cum faci această trecere, dar cu siguranță în mintea mea este a muta treptat accentul pe variantele digitalizate,” a spus el, făcând referire la exemplele pozitive din alte țări, precum Finlanda, unde elevii primesc tablete cu toate conținuturile necesare.
Daniel David își propune, prin reformele sale, o transformare fundamentală a educației din România, abordând problemele actuale și modernizând sistemul astfel încât acesta să răspundă nevoilor elevilor din secolul XXI. Cu un accent pe interactivitate și digitalizare, noul ministru al Educației are o viziune care ar putea redefini învățământul românesc și ar putea răspunde provocărilor educaționale contemporane. Rămâne de văzut cum se vor desfășura aceste inițiative și impactul pe care îl vor avea asupra elevilor și profesorilor.
Copy
Regenerate