DECIZIE – Cât costă și cum se va face deszăpezirea în Târnăveni: Operațiunea „Închirierea”

DESZĂPEZIRE. Pentru că nu a existat nicio ofertă pentru lucrările de deszăpezire în această iarnă a municipiului Târnăveni, administrația publică locală va presta acest serviciu public prin… “închiriere”. Mai exact, Primăria vrea să închirieze două utilaje de deszăpezire cu tracțiune 4×4, lamă pentru îndepărtat zăpada și să poată împrăștia material antiderapant, precum și personalul de deservire al acestora. De asemenea, administrația locală intenționează să cumpere materialul antiderapant.
Decizia a fost luată ca ultimă soluție, după ce în 14 septembrie Primăria Târnăveni a publicat în SEAP a documentației de atribuire a serviciului de deszăpezire, însă la data limită de depunere a ofertelor, 9 octombrie, nu a fost depusă nicio ofertă.
S-a făcut și un calcul estimativ al costului deszăpezirii pe întreaga perioadă de iarnă (din noiembrie 2018 și până în 31 martie 2019), 118.000 de lei (echivalentul a peste 25.300 de euro) + TVA, cost care cuprinde achiziția a 350 de tone de material antiderapant (70% nisip și 30% sare) și plata a 271 de ore de funcționare a utilajelor – cantitățile au fost stabilite în funcție de necesarul consumat în iarna trecută.
Conform strategiei administrației locale, plata utilajelor închiriate și a celor care le deservesc va fi făcută doar pentru orele de funcționare efectivă, utilajele urmând să fie parcate în permanență la sediul Serviciului de Întreținere și Reparații Străzi (de pe strada Porumbeilor nr. 19).
Liviu DAMIAN