DNSC și ANPC colaborează pentru a proteja consumatorii pe Platformele Meta

PREVENȚIE. Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) și Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) au anunțat lansarea unui canal dedicat exclusiv protecției consumatorilor pe platformele Meta, unde vor putea fi raportate tentativele de fraudă online. Mihai Rotariu, coordonatorul Direcției Comunicare, Marketing și Media al DNSC, a făcut acest anunț marți, evidențiind importanța acestui canal în combaterea escrocheriilor online și a altor activități ilicite.

“Deja avem un canal deschis cu Ministerul Digitalizării. Dacă intrați pe site-ul Ministerului Digitalizării, veți observa platforma NoFake, unde puteți raporta inițiative de dezinformare și scam-uri din social media. În colaborare cu ANPC, deschidem acum un canal dedicat exclusiv protecției consumatorilor, unde pot fi raportate tentative de fraudă, gambling, vânzarea de produse ilegale și altele,” a declarat Mihai Rotariu în cadrul unei întâlniri cu presa organizată de ING Bank România.

Raportarea escrocheriilor online
Rotariu a explicat că multe reclame frauduloase au o durată de viață foarte scurtă, de doar una sau două zile. Dacă acestea nu sunt identificate și raportate în timp util, utilizatorii pot fi expuși la link-uri periculoase în feed-ul lor de știri.

„Există reclame care au o durată de viață de o zi sau două. Dacă nu sunt identificate când sunt active, utilizatorii le văd în news feed și accesează acele link-uri,” a spus Rotariu.

Lansarea canalului de Protecție a Consumatorilor
Întrebat despre momentul lansării canalului, Rotariu a menționat că datele de contact necesare au fost deja transmise către Meta, iar canalul ar putea fi activ până la sfârșitul săptămânii.

„Am transmis către compania Meta contactele necesare pentru activarea canalului respectiv, iar până la finalul săptămânii canalul ar putea fi activ,” a adăugat Rotariu.

Colaborare pentru securitate
Acest canal de raportare reprezintă un pas important în colaborarea dintre DNSC și ANPC pentru a proteja consumatorii români de fraudele online și alte activități ilicite. Inițiativa face parte dintr-un efort mai larg de a coordona și eficientiza acțiunile împotriva escrocheriilor și dezinformării pe platformele de social media, asigurându-se astfel că rețelele de socializare pot reacționa rapid pentru a suspenda conținutul problematic.

Deschiderea acestui canal dedicat protecției consumatorilor pe platformele Meta este o măsură proactivă în lupta împotriva escrocheriilor online. Colaborarea dintre DNSC și ANPC subliniază angajamentul autorităților române de a asigura un mediu online mai sigur și mai transparent pentru toți utilizatorii.

Prin aceste măsuri, consumatorii vor putea raporta mai ușor și mai eficient tentativele de fraudă, contribuind la o reacție mai rapidă și la o protecție sporită în mediul online.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

Articole Similare