Documentele pe care le vom putea semna electronic, eliminând cozile la ghişee

DIGITALIZARE. În curând, birocrația de la ghișeele instituțiilor publice ar putea deveni istorie. Parlamentul a aprobat utilizarea semnăturii electronice pentru actele juridice, așteptând doar semnătura Președintelui pentru ca procedura să intre în vigoare. Aceasta va permite trimiterea cererilor, solicitărilor și diverselor acte instituțiilor prin semnătură digitală, eliminând nevoia de copii semnate pe hârtie și de drumuri la ghișee.
De la declarații, procese verbale și contracte de închiriere până la documente notariale, toate actele care necesită semnătura noastră și sunt depuse la funcționarii publici vor fi acceptate în format electronic. Astfel, vom scăpa de cozile la ghișee și de hârtiile necesare pentru printarea acestor documente.
Documente care se vor putea semna electronic:
– Declarații
– Cereri
– Documente din legislația muncii
– Procese verbale
– Înscrisuri sub semnătură privată
– Contracte de închiriere
Există trei tipuri de semnături electronice care vor putea fi folosite de persoanele fizice, diferențiate în funcție de gradul de securitate: semnătura electronică simplă, semnătura electronică calificată și cea avansată. Proiectul de lege care permite echivalarea semnăturilor electronice cu cele olografe a fost adoptat de Camera Deputaților și va fi pus în aplicare după promulgarea de către președintele Klaus Iohannis și publicarea în Monitorul Oficial.