E.ON România scurtează durata contractelor din cauza incertitudinilor de pe piață

ENERGIE. E.ON Energie, unul dintre cei mai mari furnizori de electricitate și gaze din România, a notificat clienții că reduce perioada de valabilitate a contractelor în vigoare până la 31 martie 2025, când expiră schema de plafonare și compensare a facturilor. După această dată, compania preconizează că „condițiile din piață vor fi cu totul altele”.

Clienții E.ON România, inclusiv cei care aveau contracte pe perioade mai lungi, au primit notificări conform cărora următoarea perioadă contractuală va începe la 17 iulie 2024 și se va încheia pe 31 martie 2025. După această dată, contractele se vor prelungi automat pentru perioade succesive de câte un an, dacă ambele părți sunt de acord. Termenul de notificare privind încetarea contractului sau modificarea condițiilor comerciale va fi redus de la 45 de zile la 30 de zile.

Reprezentanții E.ON au explicat că această decizie a fost luată din cauza incertitudinilor privind prețurile la electricitate și gaze după expirarea actualei scheme de plafonare. Notificarea clienților despre modificarea contractelor este o practică obișnuită pentru orice furnizor de energie. Noua perioadă contractuală este în conformitate cu data până la care este valabilă schema de plafonare a prețurilor, conform legislației actuale.

Legislația în vigoare, respectiv OUG nr. 27/2022 și modificările ulterioare, stabilește măsuri de protecție pentru consumatorii de gaze naturale și electricitate până la 31 martie 2025. După această dată, se așteaptă ca piața să funcționeze în condiții diferite, ceea ce a determinat E.ON să alinieze termenele de valabilitate a contractelor cu această dată.

E.ON a subliniat că notificările sunt doar propuneri, iar clienții care nu sunt de acord cu acestea au posibilitatea de a refuza și de a păstra prevederile actuale ale contractelor. Conform legii, clienții vor fi informați cu privire la noile prețuri cu minimum 30 de zile înainte de expirarea contractelor actuale, ceea ce înseamnă că vor afla abia la începutul lunii martie 2025 ce prețuri vor plăti după 31 martie.

Această decizie afectează cei 3,4 milioane de clienți rezidențiali și de business ai E.ON România. Modificarea termenelor contractuale și a condițiilor comerciale este o măsură necesară pentru a se adapta la viitoarele condiții de piață, însă rămâne de văzut cum vor reacționa clienții la aceste schimbări.

E.ON a asigurat că va continua să informeze clienții în mod transparent și că își propune să ofere cele mai bune soluții în funcție de evoluția pieței și a legislației.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

Articole Similare