Evaluarea Națională și Bacalaureatul 2025: calendarul examenelor rămâne neschimbat

EDUCAȚIE. Noul ministru al Educației, Daniel David, a confirmat că Evaluarea Națională 2025 și Bacalaureatul 2025 se vor desfășura conform calendarului stabilit de fosta conducere a ministerului. Astfel, elevii de clasa a VIII-a vor încheia cursurile anului școlar 2024 – 2025 pe data de 13 iunie 2025, iar înscrierea candidaților la Evaluarea Națională se va realiza automat de către secretariatele școlilor în perioada 10 – 13 iunie.
Detalii despre Evaluarea Națională 2025
Examenele Evaluării Naționale se vor desfășura în luna iunie, conform calendarului publicat de Ministerul Educației în Monitorul Oficial. Probele sunt programate astfel:
23 iunie 2025: Proba la Limba și literatura română
25 iunie 2025: Proba la Matematică
27 iunie 2025: Proba la Limba și literatura maternă
Rezultatele inițiale vor fi afișate pe 3 iulie, iar contestațiile se vor putea depune în perioada 4-5 iulie. Rezultatele finale vor fi publicate pe 10 iulie.
Calendar complet pentru Evaluarea Națională 2025:
10-13 iunie 2025: Înscrierea la Evaluarea Națională
13 iunie 2025: Încheierea cursurilor pentru clasa a VIII-a
23 iunie 2025: Limba și literatura română – probă scrisă
25 iunie 2025: Matematică – probă scrisă
27 iunie 2025: Limba și literatura maternă – probă scrisă
3 iulie 2025: Afișarea rezultatelor inițiale
4-5 iulie 2025: Vizualizarea lucrărilor scrise și depunerea contestațiilor
6-9 iulie 2025: Soluționarea contestațiilor
10 iulie 2025: Afișarea rezultatelor finale
Simularea examenului de Evaluare Națională 2025
Simularea examenului de Evaluare Națională pentru clasa a VIII-a va avea loc în modulul 4 de cursuri, între 17 și 19 martie 2025, conform următoarei structuri:
17 martie 2025: Proba la Limba și literatura română
18 martie 2025: Proba la Matematică
19 martie 2025: Proba la Limba și literatura maternă (pentru elevii care studiază într-o limbă a minorităților naționale)
31 martie 2025: Comunicatul rezultatelor
Provocări în educație: rezultate sub așteptări
Rezultatele simulării anterioare, desfășurate în decembrie, au ridicat semne de întrebare privind nivelul de pregătire al elevilor. Conform unui raport publicat de ISJ Iași, aproape 58% dintre elevii care au participat la simulare au obținut note sub 5 la matematică. Aceste rezultate indică dificultăți semnificative în înțelegerea și aplicarea conceptelor matematice, sugerând că mai mult de jumătate dintre elevi nu au atins nivelul minim de competență necesar pentru a promova examenul.
Aceste date ridică un semnal de alarmă pentru autoritățile din domeniul educației, evidențiind nevoia urgentă de reforme pedagogice și de sprijin suplimentar pentru elevi, astfel încât să se asigure o pregătire adecvată pentru examenele viitoare. Rămâne de văzut ce măsuri vor fi implementate pentru a aborda aceste provocări și a susține elevii în parcursul lor educațional.