Extinderea magistralei 4 de metrou București: un proiect continuat al infrastructurii urbane

INFRASTRUCTURĂ. Proiectul de extindere a Magistralei 4 de metrou din București, care leagă Gara de Nord de Gara Progresul, ia avânt, grație unei investiții semnificative de peste 3,4 miliarde de euro, asigurată prin fonduri europene nerambursabile și contribuții de la bugetul de stat. Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii a avizat recent indicatorii tehnico-economici pentru acest tronson vital al rețelei de metrou.

Noua extindere va adăuga un traseu de 11,94 km, dintre care 10,84 km vor fi în exploatare cu călători, iar 1,1 km reprezintă legătura cu depoul Progresul, care va fi construit suprateran. Proiectul va include o stație existentă, Gara de Nord 2, și 13 stații noi, amplasate în zone strategice ale orașului, printre care Știrbei Vodă, Bogdan Petriceicu Hașdeu, Uranus, Filaret, Eroii Revoluției 2, George Bacovia și Progresul.

Valoarea totală a investiției este estimată la 3,43 miliarde de euro, iar executarea lucrărilor se va desfășura pe o durată de 50 de luni. Reprezentanții Ministerului Transporturilor au subliniat că metroul și trenul metropolitan trebuie să devină coloana vertebrală a infrastructurii de transport public, așa cum este stipulat în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă.

„Integrate cu restul sistemului de transport metropolitan, aceste proiecte reprezintă singura soluție pentru rezolvarea traficului în regiunea București – Ilfov, dublate de dezvoltarea infrastructurii de transport rutier și feroviar”, a declarat secretarul de stat în Transporturi, Irinel Scrioșteanu.

În plus, parteneriatele cu autoritățile locale, cum ar fi Consiliul Județean Ilfov și Primăria Sectorului 4, sunt esențiale pentru implementarea acestui proiect ambițios. La acest moment, trei asocieri, care cuprind în total 56 de societăți comerciale recunoscute pe plan național și internațional, au depus oferte tehnice și financiare pentru construcția acestui tronson de metrou.

Lucrările pentru extinderea magistralei M4 sunt programate să înceapă în 2025 și vor dură maximum cinci ani. Cu un buget generos și o planificare riguroasă, acest proiect promite să transforme peisajul și mobilitatea urbană din București, facilitând un transport mai eficient și contribuit la reducerea aglomerării.

În concluzie, extinderea Magistralei 4 de metrou reprezintă un pas esențial pentru dezvoltarea infrastructurii de transport din capitala României, având potențialul de a îmbunătăți viețile locuitorilor și de a promova un mediu mai sustenabil. Rămâne de văzut cum va avansa implementarea acestui proiect și impactul său asupra mobilității urbane.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

Articole Similare