Ferrari 308 GTB “Fiberglass” din 1977: un clasic al epocii, o bijuterie auto rară
RETRO AUTO. În 1977, Ferrari a lansat unul dintre cele mai interesante și apreciate modele ale sale: Ferrari 308 GTB “Fiberglass”. Acest automobil nu doar că a captat imaginația entuziaștilor auto, dar a și stabilit un standard în industrie prin designul său inovator și construcția sa ușoară.
Ferrari 308 GTB a fost lansat ca succesor al modelului 246 Dino și a devenit imediat un simbol al stilului și performanței Ferrari. Modelul “Fiberglass” este o versiune specială a acestuia, cu o caroserie realizată din fibră de sticlă, spre deosebire de versiunea standard, care avea o caroserie din oțel. Această alegere a materialului a fost parte dintr-o încercare de a reduce greutatea vehiculului și, prin urmare, de a îmbunătăți performanța.
Caroseria din fibră de sticlă oferea o economie semnificativă de greutate, ceea ce a făcut ca 308 GTB să fie mai agil și mai eficient din punct de vedere al consumului de combustibil. Acest aspect a fost crucial în contextul în care Ferrari căuta să combine performanța excepțională cu utilizabilitatea zilnică.
Ferrari 308 GTB “Fiberglass” este echipat cu un motor V8 de 3.0 litri, capabil să dezvolte aproximativ 255 de cai putere. Acest motor este montat central, ceea ce contribuie la o distribuție optimă a greutății și la o manevrabilitate excelentă. În combinație cu o cutie de viteze manuală cu cinci trepte, Ferrari 308 GTB “Fiberglass” putea accelera de la 0 la 100 km/h în aproximativ 6,5 secunde și avea o viteză maximă de aproximativ 250 km/h.
Interiorul Ferrari 308 GTB ‘Fiberglass’ era o demonstrație de eleganță și funcționalitate. Cabina era dotată cu scaune sport din piele, un volan din piele și un panou de instrumente simplu, dar eficient, care oferea toate informațiile necesare într-un mod clar și accesibil. Controlul aerului și sistemul audio erau opționale, subliniind focusul modelului pe performanță și experiența de conducere.
Ferrari 308 GTB “Fiberglass” este considerat o mașină rară și valoroasă astăzi, datorită numărului limitat de unități produse și a tehnologiei avansate pentru vremea sa. Doar 712 exemplare au fost fabricate cu caroserie din fibră de sticlă, înainte ca Ferrari să treacă la o construcție din oțel pentru restul producției. Acest aspect a transformat 308 GTB “Fiberglass” într-un model căutat de colecționari și entuziaști ai mărcii Ferrari.
Ferrari 308 GTB “Fiberglass” rămâne o bijuterie a epocii sale, reprezentând un punct de cotitură în designul și performanța auto. Cu un design inovator, performanțe impresionante și un status de colecție rar, acest model continuă să fie apreciat și admirat în lumea automobilismului. Pe măsură ce îmbătrânește, valoarea și importanța sa istorică cresc, consolidându-și locul ca un clasic adevărat al istoriei Ferrari.