Gucci deschide Săptămâna Modei de la Milano cu paltoane de blană, în așteptarea noului designer

MODĂ. Casa de modă Gucci a debutat la Săptămâna Modei de la Milano cu o colecție de paltoane de blană, fuste-creion și rochii-furou din dantelă, într-un show ce marchează tranziția brandului italian către o nouă direcție creativă. În absența unui director de creație, colecția pentru sezonul toamnă-iarnă a fost realizată de echipa internă de design, în timp ce Gucci, parte a grupului Kering, se află în așteptarea unui nou designer, informează Reuters.
Prezentarea a avut loc într-un spațiu elegant, decorat cu un covor verde închis și perdele de catifea, unde modelele au defilat în paltoane de lână cu umeri rotunjiți, costume cu revere prelungite și accesorii impunătoare. Show-ul a fost acompaniat de o orchestră live, dirijată de Justin Hurwitz, în timp ce podiumul îngust, în forma celebrului logo Gucci – două litere „G” întrepătrunse –, a pus în valoare gențile de diferite dimensiuni și colierele supradimensionate.
Kering traversează o perioadă de transformare pentru Gucci, brandul său principal, după plecarea neașteptată a designerului Sabato De Sarno, care a condus casa de modă mai puțin de doi ani. De Sarno a propus un stil mai minimalist, concentrându-se pe siluete clasice și promovând o nuanță distinctă de roșu lucios în colecțiile sale.
Într-o declarație oferită presei înaintea show-ului, CEO-ul Gucci, Stefano Cantino, a evitat să ofere detalii despre viitorul director de creație, subliniind că echipa de conducere este concentrată pe dezvoltarea strategiei brandului.
Gucci, cândva un lider incontestabil în industria modei, a cunoscut o creștere spectaculoasă între 2016 și 2020, dar și-a pierdut din avânt pe măsură ce preferințele consumatorilor s-au îndepărtat de estetica barocă și androgina promovată de Alessandro Michele. Specialiștii estimează că brandul nu va înregistra o redresare semnificativă mai devreme de anul viitor.