Haosul continuă la Registrul Comerțului – disfuncționalități majore și întârzieri de soluționare a petițiilor
ONRC. Portalul Oficiului Național al Registrului Comerțului (ONRC), lansat în urmă cu o lună, continuă să creeze mari probleme utilizatorilor. În ciuda promisiunilor că noul sistem va accelera procesarea cererilor și va facilita accesul la informații, antreprenorii și cetățenii se plâng de întârzieri și dificultăți tehnice care par insurmontabile. Soluționarea unei simple petiții poate dura până la o lună, în timp ce cererile sunt adesea respinse sau pierdute, obligând utilizatorii să le depună din nou.
Problemele persistă, în ciuda schimbării conducerii
Ministrul Justiției, Alina Gorghiu, a decis recent revocarea directorului general al ONRC, Valentina Burdescu, după ce Corpul de Control a descoperit deficiențe majore în managementul implementării noului portal. Însă, schimbarea conducerii nu a adus îmbunătățiri semnificative în funcționarea sistemului. Noul director, Luiza Mardare, se confruntă cu aceleași provocări, iar utilizatorii rămân frustrați de erorile constante și întârzierile de procesare.
Nemulțumirile antreprenorilor
În mediul de afaceri, tensiunile sunt la cote maxime. Antreprenorii se plâng că sunt obligați să depună aceleași acte de mai multe ori, deoarece documentele se pierd în sistem, iar termenele de soluționare sunt modificate aproape zilnic. „Nimeni nu știe când vor fi emise actele. Sistemul este complet nefuncțional, iar pierderile noastre de timp și bani sunt enorme”, spune un antreprenor afectat.
Pe rețelele de socializare, nemulțumirile sunt răspândite. „Cum este posibil ca statul să investească 40 de milioane de euro într-un portal care nu funcționează? Este o fraudă uriașă!”, comentează un utilizator Facebook.
Situația angajaților ONRC
Angajații de la oficiile județene ale Registrului Comerțului sunt copleșiți de volumul mare de muncă generat de disfuncționalitatea portalului. „Activitatea din birourile locale este susținută cu eroism de personal, dar problemele tehnice depășesc capacitatea noastră de a le gestiona. Situația este haotică!”, afirmă un reprezentant al Sindicatului Angajaților din ONRC.
Fosta directoare susține că portalul este funcțional
Într-o declarație publică, Valentina Burdescu, fosta directoare a ONRC, a susținut că noul portal este „funcțional” și că „se fac optimizări zilnice”. Însă, aceste afirmații sunt contrazise de experiențele zilnice ale utilizatorilor, care întâmpină dificultăți majore în utilizarea platformei. De la probleme de securitate, care au permis accesul neautorizat la date personale, până la blocarea completă a unor funcționalități esențiale, sistemul este departe de a fi eficient.
Haosul persistă la Registrul Comerțului
Sindicatul Angajaților din ONRC confirmă că problemele nu s-au rezolvat. Deși numărul de cereri automatizate este similar cu cel din anii anteriori, volumul de muncă și stresul angajaților au crescut din cauza erorilor sistemului informatic.
„De la lansarea portalului, haosul persistă. Angajații fac față cu greu problemelor tehnice, iar mediul de afaceri este grav afectat. În pofida promisiunilor de optimizare, situația rămâne dezastruoasă”, afirmă reprezentanții sindicatului.
Deși implementarea unui nou sistem informatic la Registrul Comerțului avea scopul de a îmbunătăți serviciile oferite cetățenilor și antreprenorilor, realitatea arată contrariul. În absența unor soluții rapide și eficiente, haosul de la ONRC riscă să afecteze și mai mult mediul de afaceri din România, punând în pericol inclusiv atragerea investițiilor străine.