În această săptămână începe demontarea ultimilor stâlpi cu semafoare vechi / Ezen a héten leszerelik az utolsó régi jelzőlámpákat
COMUNICAT DE PRESĂ. În paralel, începe și punerea în funcțiune, etapizat, a semafoarelor în întreg orașul. Pentru creșterea siguranței pietonilor au fost instalate acum semafoare noi în 25 de intersecții dar și la treceri de pietoni, în locuri unde nu exista până acum semaforizare însă era necesară.
Ultimele 7 intersecții din oraș urmează să fie integrate în noul sistem de semaforizare: Gh. Doja – Rampei, Gh. Doja – Bega, Gh. Doja – Rodnei, Gh. Doja – 1 Decembrie 1918 – Cuza Vodă, 1 Decembrie 1918 – Ștefan Cel Mare, Mihai Viteazu – Papiu, Piața Republicii – Mărăști. Deși majoritatea lucrărilor vor fi desfășurate în principal pe timp de noapte, dorim să atragem atenția participanților la trafic că este posibil să apară blocaje temporare în unele intersecții, în special în perioadele de trafic intens.
La majoritatea trecerilor de pietoni, este disponibil un buton prin care pietonii pot semnaliza sistemului dorința de a traversa. Sistemul digital primește această solicitare și acționează în consecință, oprind traficul pentru siguranța traversării pietonilor. De asemenea, îmbunătățește siguranța traficului pentru toți utilizatorii, atât pentru automobile sau transportul alternativ (biciclete) cât și pentru pietoni.
Înlocuirea sistemului vechi cu unul modern și eficient necesită timp și informații detaliate, mai ales pentru a-l adapta la condițiile de trafic specifice din Târgu Mureș.
Acest sistem de management de trafic urban a fost implementat cu succes de către firma Swarco în orașe mari, cu trafic intens precum București, Cluj sau Timișoara sau Florența (Italia), Hamburg (Germania), Abu Dhabi (Emiratele Arabe Unite).
În cele 40 de intersecții dotate cu semafoarele noi, au fost instalate camere video și senzori specializați pentru transmiterea datelor referitoare la traficul rutier, inclusiv numărul de vehicule, greutatea și viteza acestora. Soft-ul dedicat colectează aceste informații și poate efectua simulări în timp real pentru identificarea soluțiilor eficiente de fluidizare a traficului și protejarea pietonilor.
Rugăm pietonii și participanții la trafic să fie atenți, în această perioadă, la noile semnalizări rutiere și să circule cu prudență.
Vă mulțumim pentru înțelegere și răbdare!
SAJTÓKÖZLEMÉNY. Ezzel egyidejűleg a város egész területén fokozatosan beüzemelik az új jelzőlámpákat. A gyalogosok biztonságának növelése érdekében eddig 25 kereszteződésben és gyalogátkelőhelyen helyeztek ki új jelzőlámpákat, olyan helyeken, ahol korábban nem volt, de szükség volt rá.
Az utolsó hét kereszteződésben is elindítják az új jelzőlámpás rendszert: Dózsa György-Rakodó utca, Dózsa György-Béga, Dózsa György-Radnai, Dózsa György- 1918. december 1. sugárút-Cuza Vodă, 1918. december 1. sugárút-Ştefan cel Mare, Mihai Viteazu-Papiu, Köztársaság tér-Mărăşti. Bár a munkálatok többségét elsősorban éjszaka végzik, szeretnénk felhívni a lakosok figyelmét, hogy bizonyos útkereszteződésekben, különösen a csúcsforgalmi időszakokban, átmeneti forgalmi dugók alakulhatnak ki.
A legtöbb gyalogátkelőhelynél a jelzőlámpa szenzorjának megérintésével jelezhetik a gyalogosok a rendszernek az átkelési szándékukat. A digitális rendszer érzékeli ezt a kérést és ennek megfelelően zöldre vált a lámpa, hogy a gyalogosok biztonságosan átkelhessenek az út túloldalára. Emellett javítja a forgalom biztonságát minden résztvevő számára, legyen szó autókról, alternatív közlekedési eszközökről (biciklik) vagy gyalogosokról.
Ahhoz, hogy az új, modern rendszer hatékony legyen, időre és sok adatra van szüksége. A kivitelező vállalat csak így tudja a város specifikus forgalmi feltételeihez igazítani az új rendszert.
A Swarco cég ezt a városi forgalomirányítási megoldást sikeresen implementálta olyan nagy forgalmú városokban, mint Bukarest, Kolozsvár vagy Temesvár, illetve Firenze (Olaszország), Hamburg (Németország), Abu Dhabi (Egyesült Arab Emírségek).
Az új jelzőlámpákkal felszerelt 40 kereszteződésbe videokamerákat és speciális szenzorokat is szereltek, amelyek továbbítják a közúti forgalommal kapcsolatos adatokat, beleértve a járművek számát, súlyát és sebességét. A szoftver begyűjti ezeket az információkat és valós idejű szimulációkat végezhet a forgalom folyamatosságának és a gyalogosok védelmének érdekében.
Kérjük a gyalogosokat és a közlekedés résztvevőit, hogy legyenek figyelmesek és óvatosan közlekedjenek ebben az időszakban.
Köszönjük türelmüket és megértésüket!