ÎN POFIDA CONTROVERSELOR – Proiectul parcării subterane din Piața Trandafirilor din Târgu Mureș își urmează, în secret, traseul către realizare

0
1251

OPERAȚIUNEA PARCAREA. Mai țineți minte proiectul faraonic al primarului Dorin Florea privind construirea unei parcări subterane în centrul istoric al municipiului Târgu Mureș, respectiv în PiațaTrandafirilor? Cel pentru care, inițial, majoritatea consilierilor municipali a aprobat un credit enorm, de 9 milioane de euro, iar ulterior au respins proiectul. Ei bine, odiseea nu s-a sfârșit.

 

În aparență, conform legii, după refuzul forului deliberativ al orașului de a susține acel proiect, totul trebuia să se sfârșească. În Târgu Mureș nu e așa. Vă reamintesc că, pe muțește, pașii pentru realizarea parcării continuă. Să vedem…

 

Au actualizat SF-ul

 

După ce în 31 ianuarie 2019, Consiliul Local Târgu Mureș a aprobat indicatorii tehnico-economici ai acestei investiții, care ar urma să coste aproape 42,4 milioane de lei (echivalentul a 9 milioane de euro), în februarie, Direcția Tehnică a Primăriei (condusă de Lucian Racz) a depus o solicitare la APM Mureș de emitere a acordului de mediu.

 

Apoi, la fel de în secret, s-a comandat reactualizarea Studiului de Fezabilitate (SF), deși în februarie, Consiliul Local a respins SF-ul. În pofida opoziției Consiliului Local, consilierul personal al primarului, Claudiu Sergiu Maior, declara public că “dacă nu vom avea blocaje birocratice, în luna august a acestui an vom putea demara lucrările, care estimăm a fi finalizate în 2 ani”. Adică, administrației publice locale i se rupe de votul aleșilor târgumureșenilor.

 

În 21 octombrie 2019, Primăria Târgu Mureș a plătit, pe două facturi, suma totală de 117.810  lei pentru „reactualizarea SF-ului parcajului subteran – zona centrală Piața Trandafirilor”. Banii i-a încasat  sereleul clujean Bogart Construct, controlat de familia Mircea și Bogdan Petrina.

 

Conform proiectului, parcarea va avea capacitatea de 415 autoturisme, o arie construită de 12.320 de metri pătrați (pe un singur nivel subteran) și ar urma să fie finalizată în trei ani. Proiectul a stârnit mai multe controverse, luându-se în discuție chiar abrogarea respectivei hotărâri. Deocamdată, însă, acesta își urmează traseul.

 

Cătălin VISCHI



ATENȚIONARE! * Articolele de pe acest site sunt proprietatea autorului msnews.ro și sunt protejate de Legea nr.8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe. Conținutul fiecărui articol poate fi preluat în limita a 500 de caractere, cu citarea sursei și inserarea vizibilă a link-ului către articolul respectiv. În caz contrar, autorul textului preluat fără respectarea condițiilor se va adresa instanțelor de judecată. Vă mulțumim pentru înțelegere.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here