Înapoi la școală: părinții români, îngrijorați de creșterea costului rechizitelor școlare

PREȚURI. Având în vedere că anul școlar urmează să înceapă în mai puțin de o lună, un sondaj arată că părinții români sunt îngrijorați de cumpărăturile pentru întoarcerea la școală.
 
Potrivit sondajului, marea preocupare a părinților cu privire la cumpărăturile de la întoarcere la școală este creșterea prețurilor (57%), mai mult de jumătate dintre aceștia prevăzând o încetinire a economiei în următoarele șase luni (54%), iar 33% spunând că situația financiară a gospodăriei lor sa înrăutățit în ultimul an.
 
Mai mult de o treime (37%) se așteaptă să cheltuiască mai mult pe rechizite școlare în acest an decât au făcut cu un an în urmă pe aceleași rechizite.
 
În același timp, 64% dintre participanți suspectează că retailerii cresc în mod artificial prețurile, profitând astfel de climatul inflaționist, iar 77% spun că vor opta pentru o altă marcă dacă produsele lor preferate sunt prea scumpe sau nu au stoc.
De fapt, 63% dintre părinți au spus că se așteaptă ca lucrurile să epuizeze rapid stocurile în sezonul de cumpărături din școală din cauza dificultăților lanțului de aprovizionare.
 
Creșterea prețurilor și, prin urmare, a nivelului de trai, reprezintă principala preocupare pentru oamenii din majoritatea țărilor din întreaga lume, inclusiv Europa. Conform celui mai recent Eurobarometru standard publicat de Comisia Europeană, inflația este în prezent cea mai mare îngrijorare pentru 16 din cele 25 de țări participante la sondaj.
 
Studiul mai arată că bugetul alocat de familii pentru achiziționarea de rechizite școlare va crește anul acesta cu 8%, echivalentul a aproximativ 3000 lei per copil în medie.
 
În ceea ce privește sursa preferată pentru achiziționarea rechizitelor școlare, studiul evidențiază revenirea treptată a consumatorilor în magazinele fizice, care reprezintă 49% din opțiuni, în creștere de la 43% în 2021, în timp ce comercianții cu amănuntul online atrag 35% dintre cumpărători, față de 39% ultimii ani.
 
O tendință în creștere în acest an este achiziționarea de produse ecologice sau durabile. Jumătate dintre părinți aleg astfel de produse, pentru care probabil că vor cheltui cu 22% mai mult decât cumpărătorul mediu, iar 29% preferă să cumpere un produs folosit sau recondiționat pentru copiii lor.
 
Dintre cei care nu optează pentru produse durabile, 50% spun că nu sunt accesibile, iar 20% spun că este dificil să identifice care sunt cu adevărat durabile.
 
Studiul a fost efectuat după un sondaj cu 1.200 de părinți cu copii de vârstă școlară.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Ultimele articole

Articole Similare