INVESTIȚIE – Au început lucrările de edificare a noului mall Tîrgu Mureș Shopping City

MALL. Tîrgu Mureș Shopping City, cel de-al treilea mall din municipiului reședință al județului Mureș, a intrat în faza pregătirii terenului pe care va fi edificat. Proprietarul, compania NEPI Rockcastle (rezultată în 2017 din fuziunea româno-poloneză a companiilor NEPI şi Rockcastle), a anunțat că investiția, amplasată la intersecția Bulevardului 1 Decembrie 1918 cu Calea Sighișoarei (zonă în care sunt prezenți şi retailerii Auchan, Dedeman şi Praktiker) și evaluată la 50 de milioane de euro, va fi inaugurată în ultimul trimestru al anului 2019.

 

Nici cel mai mare, nici cel mai scump

 

NEPI Rockcastle a anunțat până acum un cost al investiției de 14,1 euro/metru pătrat, însă până în momentul inaugurării se estimează că aceasta se va ridica la un total de 50 de milioane de euro. Deși a fost prezentat ca fiind cel mai mare mall din oraș – poezie recitată publicitar de toți dezvoltatorii imobiliari de centre comerciale -, Tîrgu Mureș Shopping City va fi cu ceva mai mic decât Promenada Mall, cel puțin în prima fază, firma-interfață a NEPI, un sereleu botezat chiar cu denumirea viitorului mall, anunțând că va avea o suprafață totală închirabilă de 32.900 de metri pătrați (Promenada Mall are 51.530 de metri pătrați).

 

Nu ne-am propus să comparăm suprafețe sau valori investiționale, doar să îndreptăm niște erori propagate în spațiul public (de exemplu: mall-ul NEPI va avea 50.000 de metri pătrați. Din același registru, noul mall NEPI nu va fi nici cel mai scump centru comercial edificat în județul Mureș, investiția estimată de proprietari fiind de 50 de milioane de euro, iar Promenada, dezvoltat de BelRom (în 2008, proprietarul a vândut mall-ul grupului financiar francez Natixis – Ixis AEW Europe -, cu 92 de milioane de euro), a costat, în 2007, 60 de milioane de euro.

 

În interior

 

Noul mall va fi construit pe două niveluri, parcarea va avea capacitatea de aproximativ 1.350 de locuri, accesul putând fi făcut prin trei puncte (din Calea Sighişoarei, din sensul giratoriu de la intersecţia cu Bulevardul 1 Decembrie 1989 şi la ieşirea din Tîrgu Mureș spre Sighişoara). În interior, 10.000 de metri pătrați sunt destinați zonei de retail (din această suprafață, 4.000 de metri pătrați sunt destinați zonei food court) care deja a fost închiriată hypermarketului Carrefour.

 

În principal, Tîrgu Mureș Shopping City va  structura obișnuită: o zonă comercială cu galerii, zona de restaurante/cofetării/patiserii/baruri/cafenele și cinematograf.

 

Grupul NEPI Rockcastle construiește în paralel cu Tîrgu Mureș Shopping City și un complex realtiv similar în Satu Mare – ceva mai mic, cu doar un etaj și o suprafață închiriabilă de 28.700 de metri pătrați -, proiect pe care a anunțat că vrea să-l inaugureze până la finalul acestui an.

 

Cătălin VISCHI

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

Articole Similare