INVESTIȚIE – Tagro: vezi cum arată și află cât costă primul tractor agricol produs în ultimii 10 ani în România cu o investiție de 4 milioane de euro

TAGRO. Primul tractor agricol românesc produs după o pauză de 10 ani se numește Tagro și a fost lansat oficial marți, 30 octombrie 2018. Tagro a fost conceput de inginerii români ai Centrului de Cercetare și Dezvoltare pentru Utilaje Agricole și Forestiere IFOR Reghin și a fost realizat pe platforma IRUM a concernului controlat de Mircea Oltean. Tagro a fost testat în România și în Italia, iar până la finalul acestui an se va finaliza procesul de omologare în cadrul Registrul Auto Român.
Tractorul, care are toate dotările necesare unui tractor modern (inclusiv comenzi prin radio și aer condiționat), este destinat cu precădere fermelor mici și mijlocii și va fi vândut cu un preț de pornire de 34.500 de euro – producția de serie începe în aprilie 2019. Strategia de marketing a IRUM prevede vânzarea în primul an a 200 de unități, în 2020 – 300 de unități și în 2021 – 500 de unități.
„Focusul numărul 1 a fost crearea unui tractor care să aibă un raport calitate-preț competitiv și care să poată fi exportat cu brio oriunde în lume. Un accent important s-a pus și pe partea de ergonomie și siguranță a utilizatorului final, elemente care putem spune cu mândrie că sunt la cele mai înalte standarde”, a declarat Mircea Oltean, CEO-ul IRUM Reghin, la lansarea tractorului Tagro, la Hotel Caro din București.
IRUM Reghin a fost fondată în anul 1953 cu scopul de a produce, întreține și repara utilaje și mecanisme agricole și forestiere. Din anul 1969, compania din Reghin a început să producă tractoare forestiere, iar din anul 2010 a produs (sub licență Belarus) tractoare (în special tractoare articulate forestiere – TAF) și utilaje agricole și forestiere.
România a început să producă tractoare în 1946, la uzina IAR Brașov (care, anterior, fabricase avioane militare). Primul model de tractor a fost IAR 22 și avea motor Diesel de 38 CP, însă primul tractor 100% românesc a fost produs abia în anul 1960 (Universal 650, cel care e considerat și astăzi “cel mai cunoscut tractor fabricat în România”). În anul 2007, fosta IAR, devenită Uzina Tractorul Brașov, a fost închisă, intrând în lichidare.
Liviu DAMIAN