Italienii de la Rizzani încep modernizarea Centurii București Sud între A1 și Jilava în noiembrie
INFRASTRUCTURĂ RUTIERĂ. După un an de promisiuni și întârzieri, Ministerul Transporturilor a emis în sfârșit autorizația de construire pentru modernizarea unui nou sector din Centura București Sud. Constructorul italian Rizzani va începe în noiembrie lucrările de modernizare și lărgire a acestui drum extrem de așteptat, între Autostrada A1 București – Pitești și DN 5 Jilava.
Lucrările de modernizare: un pas înainte pentru infrastructura României
Contractul semnat cu Rizzani prevede modernizarea a 15 kilometri de centură între Domnești și Jilava, cu lărgirea drumului la patru benzi și construirea a trei pasaje importante. Deși inițial lucrările erau estimate să înceapă în septembrie, acestea au fost amânate, dar oficialii din Ministerul Transporturilor asigură că, odată cu emiterea autorizației, lucrările vor demara în prima parte a lunii noiembrie.
Proiectul include:
Lărgirea la patru benzi între Domnești și DN5 (Jilava), acoperind un segment între km 40+000 și 54+700.
Construirea unor intersecții complexe pe trei niveluri, incluzând pasaje subterane și supraterane:
Reabilitarea pasajului superior peste DN5 (km 40+547);
Construirea unui pasaj superior nou pe DNCB peste bretele și un sens giratoriu (km 40+750);
Pasaje subterane la intersecțiile DNCB cu DC18 Măgurele (km 44+725) și DN6 Bragadiru (km 49+175).
Lucrări de consolidare, scurgerea apelor, drenaj, iluminat public și siguranța circulației.
Relocarea rețelelor de utilități publice.
Un proiect cu finanțare europeană
Valoarea totală a contractului de modernizare a centurii rutiere între km 40+000 și km 54+700 este de 504 milioane de lei, fondurile fiind asigurate din surse europene nerambursabile prin programul POIM. Durata totală a contractului este de 36 de luni, din care 12 luni sunt alocate pentru proiectare și 24 de luni pentru execuția lucrărilor. Garanția oferită pentru acest proiect este de 120 de luni, ceea ce asigură o durabilitate ridicată a lucrărilor.
Centura București Sud: o modernizare necesară
Modernizarea Centurii București Sud este un proiect crucial pentru fluidizarea traficului în zona metropolitană a Bucureștiului, care suferă de ani de zile din cauza supraaglomerării și a infrastructurii insuficiente. Rizzani, compania italiană care a obținut acest contract, lucrează în prezent și la Centura Craiova Sud, însă progresele în acest caz au fost lente, ceea ce ridică semne de întrebare în privința termenelor pentru București.
Cu toate acestea, oficialii din Ministerul Transporturilor, inclusiv secretarul de stat Ionel Scrioșteanu, sunt încrezători că lucrările vor avansa conform planului odată cu începerea efectivă a șantierului în noiembrie. „Lucrările vor începe în prima parte a lunii noiembrie, iar durata de execuție este de 24 de luni”, a confirmat Scrioșteanu.
Lărgirea Centurii București Sud între A1 și Jilava marchează un moment esențial în dezvoltarea infrastructurii rutiere a Capitalei, venind cu soluții moderne pentru descongestionarea traficului. Cu investiții semnificative și structuri de complexitate ridicată, proiectul promite să îmbunătățească considerabil circulația în această zonă, beneficiind de o finanțare europeană importantă și de un plan de execuție pe termen lung.