Japonia își propune să-și multiplice exporturile de orez de opt ori până în 2030

EXPORTURI. Japonia se angajează să își majoreze semnificativ exporturile de orez, stabilind un obiectiv ambițios de 350.000 de tone până în anul 2030. Acest plan a fost anunțat joi de un oficial din cadrul Ministerului japonez al Agriculturii, Masakazu Kawaguchi, în contextul unei penurii actuale de orez care afectează țara asiatică, conform informațiilor furnizate de AFP.

Noul obiectiv face parte dintr-o strategie națională pe termen lung destinată nu doar creșterii exporturilor de orez, dar și eficientizării activităților agricole, având în vedere și îmbătrânirea populației. Obiectivul propus urmează să fie supus aprobării Guvernului de la Tokyo în cursul acestei luni.

Dacă acest plan va fi implementat cu succes, Japonia își va multiplica exporturile de orez de 7,8 ori comparativ cu volumul din 2024, când au fost exportate 45.112 tone de orez, generând o valoare de circa 74 milioane de euro. În ciuda acestor perspective optimiste, sectorul orezului din Japonia se confruntă cu dificultăți evidente.

Una dintre provocările majore cu care se confruntă țara este penuria de orez, care a determinat autoritățile să recurgă la eliberarea unor cantități din rezerva strategică creată pentru a face față situațiilor de urgență. În acest context, prețul orezului a atins cote record, înregistrând o creștere anuală de 71,8% în luna ianuarie, din cauza unei combinații de factori, inclusiv recolta scăzută din 2023 din cauza secetei și cererea crescută ca urmare a alarmelor legate de un posibil ‘mega cutremur’.

Această explozie a prețurilor a fost agravată și de strategiile comerciale ale anumitor companii, care au ales să speculeze pe seama prețurilor, așteptând momentul oportun pentru a-și vinde stocurile de orez.

Un alt aspect de luat în considerare este schimbarea în dieta japoneză. Consumul de orez în Japonia a scăzut cu 50% în ultimele șase decenii, pe fondul diversificării alimentației, care include acum o gamă mai largă de produse precum pâine, tăiței și alte surse de proteine.

Pe măsură ce Japonia navighează prin această perioadă dificilă a pieței de orez, ambițiosul plan de expansiune a exporturilor reflectă o strategie pe termen lung de adaptare și redinamizare a sectorului agricol, fiecare pas având potențialul de a influența semnificativ economia țării.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

Articole Similare