Lucrările la autostrada A0 Sud, aproape de finalizare: traficul ar putea fi deschis în curând

INFRASTRUCTURĂ RUTIERĂ. Lucrările la lotul 3 al autostrăzii A0 Sud, segmentul Bragadiru – Joița, sunt în plină desfășurare, cu un stadiu de execuție de 90%. Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, Ionel Scrioșteanu, a anunțat că lucrările esențiale se apropie de final, iar circulația ar putea fi deschisă pe întreg semi-inelul sudic al Capitalei în aproximativ doua până la trei luni.

În cadrul unui comunicat, Scrioșteanu a menționat că ultimele etape includ montarea grinzilor la pasajul de la Țegheș și finalizarea suprastructurii. Deși majoritatea structurilor sunt finalizate, există puncte sensibile care necesită o atenție specială, cum ar fi pasajul de la Țegheș, care supratraversează autostrada. „Săptămâna viitoare montează grinzile și se intră pe faza de suprastructură. Nu mai e foarte mult de lucru, doar că trebuie să se mobilizeze mult mai bine,” a declarat el.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a aplicat deja penalități constructorului elen Aktor, responsabil de lucrări, din cauza întârzierilor înregistrate. Scrioșteanu a precizat că au fost impuse patru sau cinci serii de penalități, iar la finalul lucrărilor se va face un calcul final pentru a evalua motivele întârziere și a aplica sancțiunile corespunzătoare. Constructorul Aktor a contestat unele dintre sancțiuni în instanță, dar CNAIR va reține sumele până la o decizie finală a justiției.

Deși Aktor a anunțat că lucrările sunt în grafic pentru finalizare până pe 15 aprilie 2025, avansați într-o cursă contra cronometru pentru a încheia segmentul de 18 km al autostrăzii A0 Sud. Până în prezent, au fost turnate 204.000 de tone de asfalt din totalul de 260.000 prevăzute, iar restul lucrărilor de asfaltare sunt programate pentru perioada ianuarie-martie 2025.

Segmentul A0 Sud lot 3 nu este doar un simplu tronson de autostradă, ci include structuri complexe menite să îmbunătățească atât siguranța, cât și confortul participanților la trafic. Pe acest tronson se regăsesc, printre altele, patru poduri, nouă pasaje rutiere și 46 de podețe pentru drenaj. De asemenea, proiectul include elemente de peisagistică și amenajare a mediului, având în vedere impactul ecologic.

La nivel național, România este în plină expansiune a infrastructurii rutiere, având peste 40 de șantiere active pentru autostrăzi, multe dintre ele avansând conform planului. Ionel Scrioșteanu a menționat că, spre deosebire de trecut, nu există șantiere blocate, iar deschiderea completă a semi-inelului sudic al autostrăzii A0 va aduce beneficii importante în decongestionarea traficului din București.

Dacă ritmul lucrărilor se menține, cetățenii se pot aștepta să circule efectiv pe această porțiune a autostrăzii în câteva luni, contribuind semnificativ la modernizarea infrastructurii rutiere din România.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

Articole Similare