Mihai Bordeanu propune modificarea taxării mașinilor vechi și poluante

AUTO. Mihai Bordeanu, directorul Dacia România, a propus recent o reformă a modului de taxare a mașinilor vechi și poluante, subliniind necesitatea de a încuraja achiziția de vehicule noi, inclusiv electrice. În 2024, Dacia a încheiat anul cu rezultate pozitiv, în ciuda unor scăderi pe anumite segmente, cum ar fi modelul electric Spring, care a fost afectat de întârzierea lansării noii generații și reducerea subvenției din Programul Rabla Plus.
Bordeanu a declarat că piața auto din România necesită măsuri suplimentare pentru a face Programul Rabla mai eficient. Potrivit datelor oficiale, în circulație se află aproximativ patru milioane de autovehicule mai vechi de 20 de ani, iar pentru a combate acest fenomen, ar fi necesare taxe mai mari pentru aceste mașini. „Suntem ca la o inundație, scoatem apa, dar nu reparăm țeava care s-a spart. Așa e și cu Rabla. Este un stimulent pentru achiziția de mașini noi, dar nu abordăm cauzele”, a afirmat Bordeanu.
Directorul Dacia a menționat că se discută cu Ministerul Mediului despre posibilitatea de a crește tichetul pentru mașinile electrice din cadrul Programului Rabla. De asemenea, a subliniat că vor avea loc discuții active pentru a decide suma finală a subvenției, care ar putea varia între 7000 și 8000 de euro, în locul actualei sume de 5000 de euro.
Bordeanu a evidențiat importanța unei politici coerente și a unei reglementări adecvate care să sprijine nu doar tehnologia electrică, ci și să regulateze piața auto în sensul înnoirii parcului auto. Afirmând că progrese recente ar merge împotriva intereselor mediului, Bordeanu a subliniat necesitatea unui „demaraj rapid” al programului pentru a stimula vânzările și încuraja cumpărătorii.
Această inițiativă vine să răspundă unei nevoi urgente de a aborda problemele de mediu create de mașinile vechi și poluante, precum și de a susține dezvoltarea durabilă a industriei auto românești. Bordeanu își exprimă speranța că guvernul va lua decizii cât mai curând pentru a facilita tranziția către o mobilitate mai ecologică.