Noi norme obligatorii din 2025: Franța implementează reguli stricte pentru șoferii de vehicule diesel

PROTECȚIA MEDIULUI. Începând cu 1 ianuarie 2025, Uniunea Europeană va impune șoferilor de vehicule diesel din Franța o serie de noi norme menite să reducă impactul poluării. Aceste reglementări fac parte dintr-o campanie mai largă de combatere a emisiilor de dioxid de azot (NO2), considerate a fi o problemă majoră de mediu în țară. În contextul în care vehiculele diesel sunt principalele surse de poluare de acest tip, autoritățile franceze au decis să adopte măsuri mai stricte pentru a proteja mediul și sănătatea publică.

Obligația instalării sistemului AdBlue
Una dintre cele mai importante măsuri impuse va fi echiparea tuturor vehiculelor diesel cu un sistem AdBlue, un lichid special creat pentru a reduce emisiile poluante. Acest sistem funcționează prin intermediul unui catalizator SCR (Reducere Catalitică Selectivă), care descompune oxizii de azot în substanțe inofensive, precum azotul și vaporii de apă. De la începutul anului 2025, șoferii vor fi obligați să completeze regulat rezervorul de AdBlue pentru a se asigura că vehiculul lor respectă standardele de emisii Euro 6.

Vehiculele diesel produse după 2015 și care respectă standardul Euro 6 sunt dotate cu un rezervor dedicat pentru AdBlue, cu o capacitate de obicei între 10 și 15 litri. Aceasta permite vehiculului să parcurgă între 5.000 și 20.000 de kilometri, în funcție de consumul de AdBlue. Acest lichid poate fi achiziționat de la benzinării, atât la pompe speciale, cât și în recipiente de diverse dimensiuni.

Sancțiuni severe pentru nerespectarea normelor
Nerespectarea acestor reglementări nu va fi un lucru ușor de ignorat, șoferii riscând sancțiuni severe, inclusiv interdicția de a circula pe drumurile publice. În plus, controalele tehnice vor deveni mai riguroase, iar încercările de a eluda obligația de a folosi AdBlue, fie prin manipularea sistemului, fie prin eliminarea acestuia, vor atrage consecințe severe. Unii șoferi au recurs deja la metode ilegale, apelând la mecanici pentru a elimina sistemul AdBlue, plătind sume de până la 7.500 de euro pentru aceste modificări.

Atenționări și probleme de funcționare
Pe lângă sancțiunile financiare, șoferii vor trebui să fie atenți și la funcționarea sistemului AdBlue. Când nivelul AdBlue din rezervor este aproape de minim, vehiculul va avertiza șoferul printr-un semnal pe bord. Ignorarea acestui semnal poate duce la oprirea motorului, iar pentru a remedia problema, va fi necesară o vizită la service. De asemenea, la temperaturi foarte scăzute, AdBlue poate îngheța în rezervor, ceea ce impune ca motorul să fie lăsat pornit câteva minute pentru a încălzi lichidul.

Noile norme obligatorii din 2025 impuse de Uniunea Europeană marchează un pas important în direcția reducerii poluării și protecției mediului în Franța. Deși aceste reglementări vor aduce provocări pentru șoferi, ele sunt esențiale pentru asigurarea unui aer mai curat și a unui mediu mai sănătos. Este esențial ca toți utilizatorii de vehicule diesel să se familiarizeze cu aceste norme și să se asigure că își respectă obligațiile pentru a evita sancțiunile severe. Aceste măsuri nu doar că contribuie la îmbunătățirea calității vieții, dar sunt și un semnal clar că protecția mediului devine o prioritate globală.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

Articole Similare