Noi reguli pentru transportul lichidelor în bagajele de mână și propuneri de taxe pentru aeroporturile din România
TRANSPORT AERIAN. Începând cu 1 septembrie 2024, pasagerii care călătoresc cu avionul vor trebui să se conformeze unor reguli mai stricte privind transportul lichidelor în bagajele de mână. Aceste modificări, ce vizează toate aeroporturile din Uniunea Europeană, vin ca parte a unui efort continuu de a îmbunătăți securitatea aeriană și de a răspunde preocupărilor legate de fiabilitatea echipamentelor de scanare utilizate pe aeroporturi.
Reguli stricte pentru transportul lichidelor
Conform noilor reglementări, lichidele transportate în bagajele de mână vor trebui să fie în recipiente de maximum 100 mililitri fiecare. Toate aceste recipiente trebuie să fie împachetate într-o singură pungă de plastic transparentă, cu o capacitate totală de maximum 1 litru. Aceste măsuri au fost introduse inițial în 2006, dar recent au fost relaxate temporar pe unele aeroporturi germane dotate cu scanere de tomografie computerizată (TC). Totuși, având în vedere îndoielile exprimate de oficialii Uniunii Europene cu privire la eficiența acestor scanere, s-a decis revenirea la regulile mai stricte.
Pentru pasagerii care zboară de pe aeroporturi dotate cu scanere convenționale, va fi necesar să scoată lichidele și dispozitivele electronice din bagaj pentru verificare separată. Excepții de la aceste reguli sunt permise doar pentru medicamentele esențiale și hrana lichidă pentru bebeluși, care pot fi transportate fără restricții speciale.
Propunerea de taxă pentru aeroporturile din România
Pe lângă aceste schimbări internaționale, în România, Asociația Națională a Agențiilor de Turism (ANAT) a propus o taxă de 1 euro pentru fiecare pasager care aterizează pe aeroporturile din țară. Această sumă ar urma să fie inclusă în taxa de aeroport și să fie direcționată către un fond de garantare pentru biletele de avion. Fondul ar fi destinat să compenseze posibilele probleme financiare ale companiilor aeriene care operează în România, asigurând astfel protecție pentru pasageri în caz de dificultăți financiare ale acestora.
În plus față de această propunere, Alin Burcea, noul președinte al ANAT, a subliniat câteva priorități importante pentru mandatul său, inclusiv constituirea unor fonduri de garantare, înființarea unei Autorități Naționale pentru Turism sub coordonarea primului ministru, creșterea bugetului de promovare a companiilor românești la târgurile internaționale și reglementarea Organizațiilor de Management al Destinațiilor. Aceste măsuri sunt menite să sprijine turismul autohton și să consolideze industria turistică românească pe piața internațională.
Modificările anunțate pentru regulile de transport al lichidelor și propunerile de taxe pentru aeroporturi reflectă eforturile continue de îmbunătățire a securității și gestionării eficace a industriei aviatice. Pasagerii sunt sfătuiți să se informeze cu atenție despre noile reglementări pentru a evita întârzierile și neplăcerile la punctele de control, iar inițiativele de susținere a industriei turistice din România sugerează un angajament crescut în sprijinul dezvoltării și promovării turismului național.