Noul combustibil ecologic HVO100 disponibil la pompă: ce trebuie să știe ș oferii

ECOLOGIE. Începând de astăzi, mașinile diesel pot fi alimentate într-un mod mult mai ecologic datorită introducerii unui nou tip de combustibil disponibil la fiecare benzinărie. Modificarea corespunzătoare a legii a fost publicată marți, 28 mai, în Monitorul Federal de Legi și a intrat deja în vigoare, marcând un pas semnificativ către reducerea emisiilor de CO2.

Ce este HVO100?

Noul combustibil ecologic, denumit HVO100, este produs prin procesarea uleiurilor de gătit uzate sau a reziduurilor de grăsime în combustibil lichid, folosind hidrogen și energie. Abrevierea HVO înseamnă „Uleiuri Vegetale Hidrotratate”, iar cifra 100 indică faptul că combustibilul este 100% pur. Potrivit dr. Michael Haberland, președintele organizației „Mobil în Germania”, arderea acestui combustibil produce cu până la 90% mai puțin CO2 „nou” comparativ cu motorina fosilă, făcându-l în mare măsură neutru din punct de vedere climatic.

Diferențele față de motorina convențională

HVO100 se distinge de motorina convențională nu doar prin compoziția sa ecologică, ci și prin aspect și miros. În timp ce Diesel B7 are o culoare gălbuie, HVO100 este incolor. De asemenea, testele de miros au arătat că HVO100 are un miros mai plăcut și mai puțin chimic decât motorina obișnuită. Din punct de vedere al performanței, HVO100 oferă același kilometraj ca și motorina fosilă, fără nicio reducere a performanței vehiculului.

Costurile combustibilului verde

În țările europene unde eco-dieselul este deja disponibil, prețul acestuia este cu aproximativ 5 până la 20 de cenți pe litru mai mare decât motorina cu ulei mineral. În Germania, diferența de preț este de aproximativ 10 cenți pe litru, conform lui Haberland.

Disponibilitatea combustibilului verde

Deși oficial combustibilul HVO100 este disponibil la benzinăriile convenționale începând de astăzi, unele stații au oferit deja acest combustibil în cadrul testelor pilot. Totuși, va dura ceva timp până când HVO100 va fi disponibil pe scară largă, deoarece operatorii de benzinării trebuie să efectueze lucrări de renovare pentru a instala pompe de combustibil și rezervoare subterane suplimentare. La benzinărie, HVO100 este etichetat ca „XTL”.

Cine poate alimenta cu HVO100?

Noul combustibil poate fi folosit de șoferii de mașini diesel, dar este compatibil și cu camioane, autobuze, vehicule de construcții, locomotive diesel și nave. Cu toate acestea, nu toți producătorii de mașini permit utilizarea acestui combustibil. Pentru a verifica dacă mașina ta poate fi alimentată cu HVO100, este important să consulți instrucțiunile de utilizare sau să verifici clapeta rezervorului de combustibil pentru marcajul „XTL”. În caz de incertitudine, este recomandat să contactezi dealer-ul sau producătorul vehiculului.

Introducerea HVO100 reprezintă un pas major către un transport mai ecologic, oferind șoferilor de mașini diesel o alternativă sustenabilă la combustibilii fosili. Cu toate acestea, adaptarea la acest nou combustibil va necesita timp și informare din partea utilizatorilor, dar beneficiile pentru mediu și reducerea emisiilor de CO2 fac ca această tranziție să fie esențială.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

Articole Similare