Pană majoră de internet la Orange afectează utilizatorii din România

INTERNET. Începând cu ora 16:00, utilizatorii din România s-au confruntat cu o problemă majoră: lipsa conexiunii la internet atât în cazul rețelei fixe Orange, cât și în cazul internetului mobil de la Telekom. Incidentul a generat nemulțumiri în rândul clienților, care au raportat probleme semnificative în utilizarea serviciilor de telecomunicații.

Operatorii Orange și Telekom au evidențiat rapid problemele pe rețelele de socializare, explicând că incidentul a plecat de la o defecțiune de rețea din afara României. În cazul Orange, problema este asociată cu vechea infrastructură Telekom, ceea ce a agravat situația. Utilizatorii au început să posteze numeroase comentarii și plângeri pe platformele de social media și pe site-ul DownDetector, semnalând dificultăți majore în accesarea serviciilor.

Pe lângă problemele raportate la Orange și Telekom, s-au înmulțit și plângerile privind rețelele Digi, Vodafone și NextGen, deși nu la același nivel de gravitate. Mai multe site-uri, precum voyo.ro și next-gen.ro, nu au putut fi accesate, generând și mai multe inconveniente pentru utilizatori. Pe rețelele de socializare, utilizatorii discută despre o avarie serioasă la rețeaua de fibră optică europeană, care ar fi cauzat aceste probleme. Deși această defecțiune nu a avut loc în România, efectele sale s-au resimțit puternic în țară.

La ora 19:39, Orange România a transmis un mesaj oficial în care a explicat situația și a anunțat că lucrează la remedierea problemei:

„Ca urmare a unui incident de rețea, independent de Orange, petrecut în afara teritoriului României, o parte dintre clienții noștri rezidențiali și de business nu au acces la internet fix. Echipele tehnice fac eforturi pentru a găsi cât mai rapid o soluție de remediere, astfel încât serviciile să revină în funcțiune într-un timp cât mai scurt. Ne cerem scuze pentru neplăcerile create.”

În jurul orei 18:30, numărul raportărilor de probleme pe DownDetector a început să scadă, semn că problemele au început să fie rezolvate. Cu toate acestea, utilizatorii din mai multe orașe mari din țară, inclusiv București, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași, Brașov și Ploiești, au semnalat că nu au putut folosi internetul mobil, serviciile de apeluri sau internetul la domiciliu timp de mai multe ore.

Pe măsură ce echipele tehnice au lucrat la remedierea defecțiunilor, situația a început să se îmbunătățească, însă nemulțumirea utilizatorilor a rămas evidentă, reflectată în comentariile și plângerile postate online. Acest incident subliniază vulnerabilitățile infrastructurii de telecomunicații și importanța unei rețele robuste și fiabile, capabile să facă față unor astfel de defecțiuni neprevăzute. Este esențial ca operatorii să investească constant în modernizarea și întreținerea infrastructurii pentru a asigura continuitatea serviciilor și satisfacția clienților.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

Articole Similare