Pe ce anume vor cheltui românii 400 milioane de euro în luna noiembrie

CHELTUIELI. Teama de scumpiri este catalizatorul febrei cumpărăturilor din acest an!

Cea de-a XII-a ediție a Black Friday debutează în România sub egida inflației. În mod paradoxal, temerile de creștere a prețurilor vor duce la unul dintre cele mai bune sezoane de cumpărare din ultimii ani, arată analiza Frames. Va fi ultimul bal înainte de criza economică spre care ne îndreptăm.

Unele magazine au început deja Black Friday, dar punctul culminant va fi pe 11 noiembrie cu reduceri speciale. Compania de consultanță Frames estimează că Black Friday va depăși pragul de 400 de milioane de euro în acest an, după ce a generat, din vânzări, aproape 350 de milioane de euro (online și offline) în noiembrie 2021.

“Black Friday 2022 vine cu prețuri mai mari față de anul trecut însă și cu promoții mai bune. Sunt multe companiile care mizează puternic pe această sărbătoare a consumului, cu gândul că de Crăciun și Anul Nou vânzările vor fi în scădere, pe fondul impactului facturilor la energie”, afirmă Adrian Negrescu, managerul Frames.
“Îi putem spune Black Friday-ul frustrărilor financiare, o ultimă noapte de bal înainte de coșmarul financiar din 2023, an în care problemele economice se vor accentua pe fondul posibilei intrări în recesiune. Oamenii se gândesc, astfel, să își asigure de pe acum ce mai au nevoie în casă, haine, încălțăminte, electrocasnice etc. Altfel spus, să cheltuie cât mai pot, până să fie loviți de problemele cu facturile de iarnă. E un paradox, pentru că, în mod normal, ar trebui să se gândească să economisească pentru vremurile care vor urma”, a mai spus acesta.

Dacă în 2021, valoarea medie a coșului de cumpărături, în online, a fost de 450 de lei, experții estimează că în acest an aceasta va trece de nivelul de 500 de lei.
“Va fi o adevărată vânătoare de promoții, de prețuri mai bune la aproape toate tipurile de produse și servicii, de la îmbrăcăminte și încălțăminte la electronice, electrocasnice, produse de beauty, alimente și băuturi. Focusul majorității clienților va fi pe cumpărarea unor produse de care au nevoie sau despre care se gândesc să le cumpere acum până să se scumpească”, arată analiza Frames.

Potrivit cercetărilor efectuate de Ecommerce Europe și EuroCommerce, piața de comerț electronic din România va fi evaluată la 6,2 miliarde de euro în 2021, în creștere cu 11% față de 2020, vânzările locale reprezentând jumătate din vânzările totale din Europa de Est.

Până în 2022, comerțul electronic al României va depăși 7 miliarde de eur, supus, în mod clar, inflației.
Black Friday 2022 este programată pentru 11 noiembrie, dar majoritatea comercianților precum Flanco, Orange și Media Galaxy au început deja să ofere reduceri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

Articole Similare