Persu 1922: Pionieratul Românesc în designul automobilistic

RETRO AUTO. În anul 1922, inginerul și designerul român Aurel Persu a făcut un pas remarcabil în evoluția industriei auto, prezentând lumii un automobil cu totul revoluționar: Persu 1922. Acest automobil nu numai că a introdus inovații semnificative în designul automobilistic, dar a reprezentat și o încercare de a atinge forma perfectă aerodinamică pentru automobile.
Aurel Persu, cunoscut pentru experiența sa în aerodinamica și dinamica avioanelor, a fost primul care a plasat roțile în interiorul caroseriei mașinii, ca parte a eforturilor sale de a obține forma perfectă aerodinamică. El a ajuns la concluzia că un automobil perfect aerodinamic trebuie să aibă forma unei picături de apă căzând, ducând ideea prezentată anterior de austriacul Edmund Rumpler, în 1921, un pas mai departe.
În perioada 1922-1923, în Berlin, Persu a pus în aplicare ideea sa, construind un automobil cu un coeficient de tracțiune incredibil de scăzut de 0,22, încă rar întâlnit astăzi în lumea automobilelor. Acest coeficient de tracțiune era mult mai bun decât valorile de 0,8-1,0, comune la automobilele folosite în acea perioadă.
Persu 1922 a reprezentat, astfel, un adevărat avânt în domeniul designului automobilistic, deschizând calea pentru inovații viitoare și evidențiind contribuția importantă a inginerilor și designerilor români la evoluția industriei auto la nivel mondial.
Deși poate fi considerat un precursor al mașinilor moderne, Persu 1922 rămâne un simbol al ingeniozității și viziunii revoluționare a lui Aurel Persu în domeniul ingineriei și designului auto. Astăzi, moștenirea sa continuă să inspire și să influențeze inovațiile din industria auto, demonstrând importanța contribuției României la progresul tehnic și tehnologic în întreaga lume.