Primele locomotive electrice fabricate în România pentru CFR, gata pentru probe finale pe ruta Buftea-Brazi
EVENIMENT. Primele două locomotive electrice fabricate în România pentru CFR Călători vor intra săptămâna aceasta în probele finale pe ruta Buftea-Brazi. Aceste locomotive, produse de uzina Softronic din Craiova, reprezintă o etapă importantă în modernizarea transportului feroviar din țară, fiind parte a unui contract finanțat prin PNRR, în valoare de aproximativ 100 de milioane de euro. Contractul prevede modernizarea a 19 locomotive pentru CFR Călători.
Anunțul a fost făcut de reprezentanții Softronic, după ce marți, premierul Marcel Ciolacu a vizitat fabrica din Craiova, având ocazia să testeze prima locomotivă produsă în cadrul acestui proiect. „Tot capitalul în această uzină e de proveniență românească, ceea ce este fantastic și arată că dacă te implici, dacă muncești, reușești după 25 de ani să devii singurul producător de locomotive electrice și nu numai, de trenuri, din sud-estul Europei,” a declarat Ciolacu în cadrul conferinței de presă organizate la finalul vizitei.
Premierul a subliniat importanța acestui proiect nu doar pentru industria românească, ci și pentru exporturile României, Softronic fiind unul dintre cei mai importanți exportatori din țară. Un aspect deosebit al acestor locomotive este eficiența energetică, acestea economisind între 28 și 29% din energie datorită unui patent românesc dezvoltat la uzina din Craiova. „Cu alte cuvinte, produc energie în mișcare, iar până acum eram obișnuiți cu energia produsă static. Încă nu avem legislația necesară pentru a recupera această energie produsă în mișcare și cred că trebuie să ținem și noi pasul cu dezvoltarea tehnologiei,” a adăugat Ciolacu.
La vizita din Craiova, premierul a fost însoțit de primarul Olguța Vasilescu, care a evidențiat mândria locală față de realizările uzinei Softronic. „Este o veste care ne bucură, pentru că de câte ori producem ceva la Craiova ne simțim mândri,” a declarat aceasta. Vasilescu a subliniat și succesul ramele de tren produse la aceeași uzină, care circulă deja pe Căile Ferate Române oferind condiții comparabile cu cele din Occident, la prețuri competitive.
Proiectul de modernizare a locomotivelor CFR Călători nu doar că sporește capacitatea operațională a companiei, dar marchează și o etapă importantă în evoluția industriei feroviare românești, consolidând poziția României pe piața regională de transport și echipamente feroviare.