Primul tren electric al României în 20 de ani: 160 km/h și 351 de locuri

INOVAȚIE. Primul tren electric achiziționat de România în ultimii 20 de ani a sosit astăzi la peron în gara București Nord. Călătorii au avut ocazia să-l viziteze și să descopere cum vor arăta trenurile viitorului, dotate cu condiții moderne. Totuși, punerea în circulație a acestora va dura, primele călătorii fiind estimate pentru sfârșitul anului.

Noul tren va opera inițial pe rutele București-Brașov și București-Constanța. Este compus din 6 vagoane și dispune de 351 de locuri, fiecare având priză pentru încărcarea laptopurilor și telefoanelor. De asemenea, trenul este echipat cu instalație de climatizare, asigurând un mediu confortabil chiar și la temperaturi ridicate.

Trenul Coradia Stream, produs de Alstom, are podea joasă pentru accesibilitate și patru toalete ecologice, care vor îmbunătăți experiența călătorilor. Vagoanele sunt dotate cu un sistem digital care monitorizează numărul pasagerilor prin senzori.

„Vom ajunge în toate reședințele de județ electrificate, de la Arad și Timișoara, până la Suceava, Iași, Cluj și Constanța”, a declarat Ștefan Roșeanu, președintele Autorității pentru Reformă Feroviară.

Până în decembrie 2025, România va beneficia de încă 37 de trenuri electrice, într-un contract de aproape două miliarde de lei. Gabriel Stanciu, director ALSTOM România, a precizat că livrarea acestora este programată pentru finalul anului 2025.

Între timp, parcul feroviar existent rămâne vechi, cu o vârstă medie de 25 de ani, unele locomotive având chiar 40 de ani. Viteza medie a trenurilor din România este de aproximativ 45 km/h. Rodrigo Maxim, lider de sindicat CFR, subliniază că în majoritatea țărilor din UE, trenurile nu depășesc 20 de ani vechime.

În prezent, pe căile ferate române circulă zilnic aproximativ 1.200 de trenuri de călători.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

Articole Similare