Primul tren electric regional polonez pentru România va fi prezentat la Oradea în cadrul Conferinței de Material Rulant

INFRASTRUCTURĂ FEROVIARĂ. În cadrul Conferinței de Material Rulant organizate de Club Feroviar, care va avea loc la Oradea în zilele de 21 și 22 mai, va avea loc un eveniment de mare importanță pentru industria feroviară din România: prezentarea oficială a primului tren regional electric construit de un producător polonez pentru piața românească.

Premieră națională: trenul RE-R de la PESA Bydgoszcz

Potrivit organizatorilor, compania PESA Bydgoszcz din Polonia va aduce în premieră națională la Oradea primul dintre cele 62 de trenuri electrice regionale RE-R comandate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), structura cu personalitate juridică din subordinea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.

Aceasta va fi prima ocazie în care publicul și profesioniștii din domeniul feroviar vor putea vedea trenul în modul cel mai direct, în faza avansată de construcție la fabrica PESA din Polonia. La eveniment, pe 22 mai, președintele companiei PESA, Krzysztof Zdziarski, va prezenta oficial trenul și va discuta despre caracteristicile tehnice, termenele de livrare și provocările tehnice ale proiectului.

Contextul unei licitații importante

PESA este câștigătoarea unei licitații naționale pentru furnizarea unui total de 62 de trenuri electrice regionale, divizate în trei loturi:

Lotul 1 – 20 rame electrice pentru rutele București N – Ploiești S – Adjud, Iași – Pașcani – Suceava, Bacău – Pașcani, cu o valoare estimată între 1.045 și 1.340 milioane lei, fără TVA.
Lotul 2 – 23 rame pentru rutele Brașov – Gheorgheni, Arad – Timișoara – Caransebeș, Huedin – Cluj – Bistrița, în valoare între 1.209 și 1.555 milioane lei, fără TVA.
Lotul 3 – 19 rame pentru rutele București N – Ploiești V – Brașov, București N – Roșiori, București N – Obor/Fundulea, Constanța – Fetești, cu valoare între 984.2 și 1.255 milioane lei, fără TVA.
Importanța evenimentului

Prezentarea trenurilor RE-R este un pas major pentru modernizarea transportului feroviar regional din România, oferind o perspectivă clară asupra tehnologiei moderne și a soluțiilor inovatoare apărute pe piața europeană. Pentru industria feroviară, acest moment semnalează cooperarea internațională între producători, autorități și operatori, într-un proces de actualizare a infrastructurii de transport.

Evenimentul este sprijinit de multiple instituții, printre care Asociația Inginerilor Feroviari din România (AIFR), Universitatea Politehnica București, Universitatea de Construcții București și alte organisme de profil, precum și de parteneri media precum AGERPRES, Railway PRO, Jurnalul de Afaceri și alții.

Prezentarea oficială a trenului de la Oradea marchează un moment conceptual-cheie în contextul european al tranziției către transportul feroviar electric, sustenabil și modern, și oferă un prilej pentru discuții și colaborări între toate părțile implicate în dezvoltarea infrastructurii feroviare din România.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

Articole Similare