Reguli noi în cafenelele din România – Clienții nu mai pot folosi laptopurile

TIMP LIBER. În orașele din România, cum ar fi București și Cluj, cafenelele au introdus noi reguli pentru clienții care obișnuiesc să vină cu laptopurile. Aceste reguli interzic utilizarea laptopurilor în weekend, pentru a face loc clienților obișnuiți care vin să se relaxeze și să consume.

Clienții cu laptopuri, o problemă pentru cafenele
În București și Cluj, mai multe cafenele au început să restricționeze utilizarea laptopurilor în weekend. Proprietarii sunt nemulțumiți de faptul că cei care vin să lucreze pe laptop stau ore întregi fără a comanda suficient, ocupând mesele pentru perioade lungi de timp.

Un prprietar de cafenea, explică: “În weekend, nu este un mediu propice pentru lucru deoarece avem oaspeți copii, este multă gălăgie și agitație. Nu ar fi corect pentru cei care vin să se relaxeze ca cineva să lucreze lângă ei și să ceară muzica mai încet. Suntem o cafenea și trăim din consumația oaspeților noștri.”

Fenomenul nomazilor digitali
Fenomenul de a interzice laptopurile în cafenele a apărut în România în timpul pandemiei de Covid-19, când munca la distanță a devenit obișnuită. În Europa, nomazii digitali au devenit o categorie de clienți indezirabili în multe cafenele. De exemplu, în Spania, în orașe precum Valencia, Santiago și Barcelona, cafenelele au luat măsuri drastice împotriva celor care ocupă mesele ore întregi pentru prețul unei singure cafele.

Proprietara unei cafenele din Barcelona, a declarat pentru un ziar local: “Am avut clienți care au comandat un espresso și au stat jos timp de opt ore, cerând să dăm muzica mai încet și scoțând Tupperware-ul pentru a mânca.”

Măsuri drastice în cafenelele europene
În unele cafenele din Europa, utilizarea laptopurilor a fost complet interzisă. În alte locuri, cum ar fi în Spania, cafenelele au început să oprească WiFi-ul sau să perceapă o taxă orară pentru utilizarea laptopurilor. În orașe precum Paris, Berlin, Lisabona și Brighton, cafenelele au adoptat măsuri similare pentru a descuraja munca la distanță în timpul orelor de vârf.

În unele cafenele, clienții care lucrează pe laptopuri sunt rugați să elibereze masa dacă este nevoie de spațiu pentru grupuri mai mari sau pentru clienții obișnuiți. Această tendință este în creștere, pe măsură ce munca la distanță devine tot mai populară, dar nu este întotdeauna compatibilă cu modelul de afaceri al cafenelelor.

Cafenelele din România și din Europa încep să ia măsuri pentru a face față provocărilor aduse de clienții care folosesc laptopurile, pentru a asigura un mediu confortabil și profitabil pentru toți clienții.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

Articole Similare