Renault va înceta producția de motoare de Formula 1 din 2026, după o istorie de 50 de ani

AUTO SPORT. Renault a anunțat că va pune capăt producției de motoare pentru Formula 1 începând din 2026, marcând finalul unei cariere de cinci decenii în elita automobilismului. Decizia a fost comunicată oficial de echipa Alpine, subsidiara constructorului francez, într-un comunicat citat de AFP.

Fabrica de la Viry-Châtillon, situată în sudul Parisului, va fi transformată într-un “centru de excelență în inginerie și înaltă tehnologie” începând cu sfârșitul anului 2024. Cu toate acestea, activitățile de Formula 1 la această fabrică vor continua până la finalul sezonului 2025, fără a se dezvolta un nou motor.

O tranziție importantă pentru Alpine

Decizia de a înceta producția de motoare de Formula 1 va afecta aproximativ 360 de angajați și numeroși subcontractanți ai echipei Alpine. Totuși, compania a anunțat că toți angajații vor fi redistribuiți în alte sectoare de activitate, cum ar fi pregătirea autoturismelor personale, Formula E sau Raliul Dakar.

Alpine va continua să producă șasiurile pentru echipele sale la Enstone, Anglia, și este posibil ca echipa să încheie un acord cu Mercedes pentru furnizarea de motoare începând din 2026. În prezent, Mercedes echipează alte echipe de Formula 1 precum Williams, McLaren și Aston Martin, dar nu a fost făcut încă un anunț oficial în acest sens.

Impactul economic și istoria Renault în Formula 1

Renault mizează pe economii semnificative ca urmare a acestei tranziții. Costul achiziționării unui motor de la un producător extern este limitat la 17 milioane de euro, iar conducerea estimează economii de aproximativ 120 de milioane de euro anual.

Renault deține unul dintre cele mai impresionante palmaresuri din Formula 1, fiind prezentă în competiție încă din 1977. Constructorul francez a câștigat 12 titluri mondiale la constructori și 11 la piloți, lăsând o amprentă semnificativă în istoria sportului.

Această tranziție marchează un nou capitol pentru Renault și Formula 1, dar spiritul competitiv al echipei va continua să fie prezent prin alte forme de participare în motorsport.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

Articole Similare